مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,447
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

908
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی دستیار هوشمند آموزشی مبتنی بر عامل و بررسی اثربخشی آن در پرتال های یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 36

چکیده

 مقدمه: امروزه پرتال های آموزشی به وسیله سازمان ها برای ترویج یادگیری الکترونیکی راه اندازی می شوند. در این پژوهش با تمرکز بر طراحی عامل های انسان گونه, نوعی عامل هوشمند به عنوان دستیار آموزشی, طراحی و سپس اثربخشی آن در کارکرد پرتال آموزشی ارزیابی گردید.مواد و روش ها: این تحقیق در دو مرحله تولید نمونه ای از عامل هوشمند و پس از آن ارزیابی اثربخشی آن, در سه گروه آموزشی (MBA, مدیریت فناوری و مدیریت صنعتی) موسسه مهر البرز در سال 1392 انجام شد. روش تحقیق در مرحله اول آزمایشی و نمونه سازی و در مرحله دوم نوع پیمایشی - توصیفی بود. 31 نفر از دانشجویان دوره الکترونیکی موسسه مهر البرز با روش نمونه گیری تصادفی در دسترس, انتخاب گردیدند. ابزار گرداوری داده ها, پرسشنامه ای محقق ساخته مبنی بر مدل «تایید انتظار» بود که روایی آن با تایید خبرگان و پایایی آن با ضریب الفای کرونباخ 0.895 مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات با استفاده از آزمون های پارامتریک در نرم افزار Minitab نسخه 14 انجام شد.نتایج: با بررسی نتایج حاصل از تعامل 31 دانشجو با عامل طراحی شده از طریق سیستم مدیریت یادگیری الکترونیکی موسسه مهر البرز و بر مبنای مدل مفهومی اثربخشی آموزش الکترونیکی, متغیرهای آسانی استفاده, رضایت کاربر و مفید بودن, به ترتیب نمراتی معادل 55, 58 و 57 درصد با سطوح معناداری به ترتیب 0.03, 0.09 و 0.01 را کسب کردند که نشان دهنده اثربخشی کلان این عامل در سطح متوسط می باشد.نتیجه گیری: یافته های پژوهش موثر بودن دستیار هوشمند آموزشی در پرتال های یادگیری الکترونیکی را اثبات نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    روحانی، سعید، و میرحسینی، سیدوحید. (1393). طراحی دستیار هوشمند آموزشی مبتنی بر عامل و بررسی اثربخشی آن در پرتال های یادگیری الکترونیکی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 5(3)، 29-36. SID. https://sid.ir/paper/249929/fa

    Vancouver: کپی

    روحانی سعید، میرحسینی سیدوحید. طراحی دستیار هوشمند آموزشی مبتنی بر عامل و بررسی اثربخشی آن در پرتال های یادگیری الکترونیکی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1393؛5(3):29-36. Available from: https://sid.ir/paper/249929/fa

    IEEE: کپی

    سعید روحانی، و سیدوحید میرحسینی، “طراحی دستیار هوشمند آموزشی مبتنی بر عامل و بررسی اثربخشی آن در پرتال های یادگیری الکترونیکی،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 5، no. 3، pp. 29–36، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249929/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button