مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

866
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه کیفی ضعف ها و نقایص برنامه ی منتورینگ دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران از دیدگاه جمعی از دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی 93-1392

صفحات

 صفحه شروع 260 | صفحه پایان 272

چکیده

 مقدمه: هدف از این مطالعه ارزشیابی برنامه منتورینگ دانشجویی اجراشده برای دانشجویان جدیدالورود دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر نقاط ضعف برنامه از دیدگاه منتی ها است. روش بررسی: این مطالعه یک مطالعه کیفی از نوع نظریه مبنایی است با جامعه هدف 15 نفر از دانشجویان پزشکی ورودی 93 که در سال تحصیلی 93-94 در برنامه منتورینگ دانشجویی دانشکده, به عنوان منتی, شرکت داشته اند. مصاحبه به روش نیمه ساختارمند به ضرورت فردی با این افراد انجام شد و کدهای اولیه استخراج شد و در مرحله بعد طبقه بندی بر اساس مشابهت های موجود بین این کدها صورت گرفت. نتایج: تماس با منتی در زمان نامناسب, پیگیری بیش ازحد منتور, ناکافی بودن پاسخ گویی منتورها در مسائل درسی و توضیحات ندادن در مورد مشکلات احتمالی پیش روی منتی قبل از مواجهه به آن, وجود موانعی برای مطرح کردن مسائل غیردرسی, تاثیر منفی وضعیت تحصیلی خوب منتور, منتورهایی با اختلاف سال تحصیلی زیاد از منتی, وابستگی بیش ازحد کیفیت اجرای برنامه به تعهد حرفه ای منتور, سلیقه ای بودن راهنمایی های منتورهای مختلف و نداشتن اتحاد رویه, جور نبودن منتی و منتور, در دسترس نبودن منتور و وجود بازه های زمانی با تعداد ارتباط کم به عنوان ضعف های برنامه یافت شد. نتیجه گیری: توجه به نکاتی مانند اختلاف سنی منتور و منتی, انتخاب منتورهای در دسترس و پیگیر, جور کردن مناسب, آموزش مناسب منتورها و تعیین توقعات متناسب بین منتور و منتی و آموزش این مهم به منتورها و منتی ها جهت ارتقای کیفیت منتورینگ در برنامه های آینده لازم به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مقبولی، نسترن، فرهنگیان، مهدی، و نوربخش، حورا. (1395). مطالعه کیفی ضعف ها و نقایص برنامه ی منتورینگ دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران از دیدگاه جمعی از دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی 93-1392. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، 11(3 )، 260-272. SID. https://sid.ir/paper/208307/fa

    Vancouver: کپی

    مقبولی نسترن، فرهنگیان مهدی، نوربخش حورا. مطالعه کیفی ضعف ها و نقایص برنامه ی منتورینگ دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران از دیدگاه جمعی از دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی 93-1392. مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد[Internet]. 1395؛11(3 ):260-272. Available from: https://sid.ir/paper/208307/fa

    IEEE: کپی

    نسترن مقبولی، مهدی فرهنگیان، و حورا نوربخش، “مطالعه کیفی ضعف ها و نقایص برنامه ی منتورینگ دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه تهران از دیدگاه جمعی از دانشجویان جدیدالورود در سال تحصیلی 93-1392،” مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی یزد، vol. 11، no. 3 ، pp. 260–272، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/208307/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا