مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,527
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,309
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر دوره دوم آموزش متوسطه مدارس غیرانتفاعی منطقه 5

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 60

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر میزان انگیزش پیشرفت دانش آموزان دوره دوم متوسطه مدارس غیرانتفاعی منطقه 5 شهر تهران صورت گرفته است. نوع پژوهش, شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه این پژوهش را همه دانش آموزان دختر دوره دوم متوسطه مدارس غیرانتفاعی آموزش و پرورش منطقه 5 شهر تهران تشکیل داده اند. از این جامعه یک مدرسه به روش نمونه گیری در دسترس و از آن مدرسه, دو کلاس متوسطه با روش تصادفی انتخاب شده است. در این پژوهش به منظور سنجش انگیزش پیشرفت, پرسشنامه هرمنس به کار رفته است. برای اجرای پژوهش نخست از هر دو گروه پیش آزمون گرفته شده, سپس هشت جلسه 90 دقیقه ای مثبت اندیشی برای گروه آزمایش ارائه شده است اما برای گروه کنترل هیچ گونه مداخله ای صورت نگرفته است. پس از پایان آموزش برای گروه آزمایش, از هر دو گروه پس آزمون انگیزش پیشرفت تحصیلی به عمل آمد. به این ترتیب داده های موردنیاز پژوهش گرد آوری شدندو با آزمون کوورایانس مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها نشان دادند که میانگین انگیزش پیشرفت گروه آزمایش در پیش آزمون بهتر تیب برابر با82 بود, اما در پس آزمون 93 بود. همچنین تحلیل استنباطی با 99 درصد اطمینان, اثربخشی آموزش را بر انگیزش پیشرفت تأیید کرد. بنابراین نتیجه گیری می شود که آموزش مهارتهای مثبت اندیشی, انگیزش پیشرفت دانش آموزان رابه طور معنا دار افزایش می دهد (P>0.05). لذا باتوجه به یافته های پژوهش لزوم آموزش مهارتهای مثبت اندیشی برای دانش آموزان متوسطه احساس می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی خویی، آرزو، و نوابی نژاد، شکوه. (1395). اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر دوره دوم آموزش متوسطه مدارس غیرانتفاعی منطقه 5. خانواده و پژوهش، 13(33)، 43-60. SID. https://sid.ir/paper/250420/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی خویی آرزو، نوابی نژاد شکوه. اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر دوره دوم آموزش متوسطه مدارس غیرانتفاعی منطقه 5. خانواده و پژوهش[Internet]. 1395؛13(33):43-60. Available from: https://sid.ir/paper/250420/fa

    IEEE: کپی

    آرزو عظیمی خویی، و شکوه نوابی نژاد، “اثربخشی آموزش مهارتهای مثبت اندیشی بر انگیزش پیشرفت دانش آموزان دختر دوره دوم آموزش متوسطه مدارس غیرانتفاعی منطقه 5،” خانواده و پژوهش، vol. 13، no. 33، pp. 43–60، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/250420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button