Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,134
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,058
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تحریف های شناختی بر احساسات منفی مصرف کنندگان نسبت به برند و رویکردهای رفتاری آنها

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 32

چکیده

 مشتریان به طور مداوم در معرض محرک های متنوع مربوط به برند قرار می گیرند. محرک های مختلف, طیف متفاوتی از احساسات مثبت و منفی را نسبت به محصول برای مشتریان ایجاد می کنند. مجموعه ای از احساسات منفی چون ترس, خشم, نارضایتی, نگرانی, نفرت, شرم و خجالت موجب رویکردهای رفتاری متفاوتی از سوی مشتریان می شوند. شکایت کردن, بدگویی و تغییر برند از جمله واکنش های رفتاری از سوی مشتریان هستند که می توانند موجب نگرانی صاحبان برند شوند. از سویی دیگر, تحریف های شناختی و یا به عبارتی دیگر اشتباهات ادراکی مشتریان نیز می تواند موثر بر احساسات منفی آنان باشد. این تحقیق در نظر دارد تاثیر این متغیرهای روانشناختی بر احساسات منفی مشتریان بررسی کرده و رویکردهای رفتاری مشتریان با درنظر گرفتن هر دو عامل مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. به این منظور نمونه ایی 245 نفری از مصرف کنندگان و علاقمندان به برند اتومبیل درنظر گرفته شده است. داده های جمع آوری شده از نظر سه متغیر تحریف های شناختی, احساسات منفی و رویکردهای رفتاری مشتریان خوشه بندی شده و با استفاده از تحلیل واریانس(ANOVA) مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که افراد دارای تحرف شناختی بیشتر (تفکر نامناسب تر) میانگین احساس, غم, خشم, نفرت و شرم بیشتری داشته و همینطور به طور متوسط رفتار تغییر مارک بیشتری را از خود نشان می دهند. از سویی دیگر افراد نسبت به انواع برندهای اتومبیل اعم از داخلی و خارجی, صرف نظر از داشتن اشتباهات ادراکی احساس نگرانی و نارضایتی می کنند. به همین شکل رفتار بدگویی و شکایت از مارک نیز صرف نظر از اشتباهات ادراکی افراد به شکل یکسانی در بین مصرف کنندگان اتومبیل وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طباطبایی نسب، سیدمحمد، و آبیکاری، معصومه. (1393). بررسی تاثیر تحریف های شناختی بر احساسات منفی مصرف کنندگان نسبت به برند و رویکردهای رفتاری آنها. راهبردهای بازرگانی، 21(4 )، 19-32. SID. https://sid.ir/paper/253016/fa

    Vancouver: کپی

    طباطبایی نسب سیدمحمد، آبیکاری معصومه. بررسی تاثیر تحریف های شناختی بر احساسات منفی مصرف کنندگان نسبت به برند و رویکردهای رفتاری آنها. راهبردهای بازرگانی[Internet]. 1393؛21(4 ):19-32. Available from: https://sid.ir/paper/253016/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد طباطبایی نسب، و معصومه آبیکاری، “بررسی تاثیر تحریف های شناختی بر احساسات منفی مصرف کنندگان نسبت به برند و رویکردهای رفتاری آنها،” راهبردهای بازرگانی، vol. 21، no. 4 ، pp. 19–32، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/253016/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا