مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

798
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین مدل سرزندگی تحصیلی براساس خشنودی از نیازهای بنیادین روانشناختی، جهت گیری انگیزشی، یادگیری خودراهبر

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 153

چکیده

 هدف: هدف این پژوهش تدوین مدل سرزندگی تحصیلی براساس خشنودی از نیازهای بنیادین روانشناختی, جهت گیری انگیزشی, یادگیری خودراهبر بود. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و مدل معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش را همه دانش آموزان دوره متوسطه دوم سطح شهر کامیاران تشکیل می دادند که در سال تحصیلی 1396 مشغول به تحصیل بودند. از این جامعه با استفاده از روش نمونه گیری خوشه-ای چندمرحله ای, 501 نفر از دانش آموزان انتخاب شدند. پرسشنامه های نیازهای بنیادین روانشناختی لاگاردیا و همکاران (2000), جهت گیری انگیزشی والرند و همکاران (1992), یادگیری خودراهبر فیشر و همکاران (2001) و سرزندگی تحصیلی دهقانی زاده و حسین چاری (1391) به عنوان ابزارهای سنجش مورد استفاده قرار گرفت. تحلیل داده ها با دو نرم افزار SPSS و LISREL انجام شد. یافته ها: یافته ها بیانگر تأثیر مستقیم و معنادار نیازهای بنیادین روانشناختی, جهت گیری انگیزشی, یادگیری خودراهبر بر سرزندگی تحصیلی بود. نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان داد که خشنودی از نیازهای بنیادین روانشناختی, جهت گیری انگیزشی و یادگیری خودراهبر می تواند پیش بین مناسبی برای سرزندگی تحصیلی دانش آموزان باشد؛ بنابراین, با افزایش این سه متغیر می توان سرزندگی تحصیلی دانش آموزان را نیز افزایش داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی بخت، حبیب اله، یاراحمدی، یحیی، اسدزاده، حسن، و احمدیان، حمزه. (1397). تدوین مدل سرزندگی تحصیلی براساس خشنودی از نیازهای بنیادین روانشناختی, جهت گیری انگیزشی, یادگیری خودراهبر. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11 )، 135-153. SID. https://sid.ir/paper/255118/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی بخت حبیب اله، یاراحمدی یحیی، اسدزاده حسن، احمدیان حمزه. تدوین مدل سرزندگی تحصیلی براساس خشنودی از نیازهای بنیادین روانشناختی, جهت گیری انگیزشی, یادگیری خودراهبر. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(11 ):135-153. Available from: https://sid.ir/paper/255118/fa

    IEEE: کپی

    حبیب اله ابراهیمی بخت، یحیی یاراحمدی، حسن اسدزاده، و حمزه احمدیان، “تدوین مدل سرزندگی تحصیلی براساس خشنودی از نیازهای بنیادین روانشناختی, جهت گیری انگیزشی, یادگیری خودراهبر،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 11 ، pp. 135–153، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button