مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

834
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

890
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مسئله، حافظه عددی و خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 232

چکیده

 هدف: هدف از مطالعه حاضر بررسی اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی-فراشناختی بر حل مسئله, حافظه عددی و خود کارآمدی ریاضی دانش آموزان بود. روش: روش پژوهش مطالعه حاضر نیمه آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون و گروه کنترل بود. جامعه آماری را کلیه دانش آموزان دختر ششم ابتدایی ناحیه یک شهر ارومیه در سال تحصیلی 1394-1395 تشکیل دادند. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای تعداد 60 نفر انتخاب و به صورت کاملاً تصادفی در گروه های آزمایش (30 نفر) و کنترل (30 نفر) قرار گرفتند؛ و به پرسشنامه خود کارآمدی ریاضی, آزمون برج لندن و حافظه عددی وکسلر پاسخ دادند. گروه آزمایش 10 جلسه تحت آموزش راهبردهای شناختی-فراشناختی قرار گرفت. داده های حاصل با روش های آماری شاپیرو-ویلک, باکس, لوین و تحلیل کواریانس چند متغیره مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: میانگین گروه های آزمایش و کنترل در حل مسئله (69/44=F, 001/0=P), حافظه عددی (44/12=F, 001/0=P) و خودکارآمدی (88/8=F, 001/0=P), تفاوت معنی داری دارند. نتیجه گیری: دانش آموزانی که راهبردهای شناختی و فراشناختی را دریافت کرده اند, در حل مسئله, حافظه عددی و خودکارآمدی ریاضی پیشرفت نشان دادند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسمی قشلاق، مهسا، سپهریان آذر، فیروزه، و کیهان، جواد. (1397). اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مسئله, حافظه عددی و خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(11 )، 215-232. SID. https://sid.ir/paper/255120/fa

    Vancouver: کپی

    قاسمی قشلاق مهسا، سپهریان آذر فیروزه، کیهان جواد. اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مسئله, حافظه عددی و خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(11 ):215-232. Available from: https://sid.ir/paper/255120/fa

    IEEE: کپی

    مهسا قاسمی قشلاق، فیروزه سپهریان آذر، و جواد کیهان، “اثربخشی آموزش راهبردهای شناختی و فراشناختی بر حل مسئله, حافظه عددی و خودکارآمدی ریاضی دانش آموزان،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 11 ، pp. 215–232، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255120/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button