مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

791
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

773
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تدریس الگوی چرخه ی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی بر انگیزش تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان دختر پایه ی هفتم

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 186

چکیده

 هدف پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر الگوی چرخه ی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی بر انگیزش تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان انجام شد. روش این پژوهش با روش نیمه آزمایشی از نوع طرح های پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از گروه کنترل انجام شد. جامعه آماری پژوهش شامل دانش آموزان دختر پایه هفتم سبزوار در سال تحصیلی 95-1394 بود. تعداد 56 دانش آموز به روش نمونه گیری در دسترس به عنوان نمونه انتخاب شدند. گروه آزمایش 14جلسه 70 دقیقه ای با روش تدریس الگوی چرخه ی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی و گروه کنترل به شیوه ی مرسوم آموزش دیدند. ابزار سنجش شامل پرسشنامه های انگیزش تحصیلی (ولرند و همکاران, 1992) و خلاقیت عابدی (1372) بود. برای تجزیه وتحلیل داده ها, از تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد. یافته ها نتایج نشان داد که الگوی چرخه ی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی بر افزایشانگیزش تحصیلی, خلاقیت و مولفه های آن شامل سیالی, بسط, ابتکار و انعطاف پذیری تاثیر مثبت و معناداری داشته است (01/0>P). نتیجه گیری بر اساس نتایج حاصل, می توان از ارایه مداخله ی مبتنی بر الگوی چرخه ی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازنده گراییبرای افزایش انگیزش تحصیلی, خلاقیت و مولفه های آن (سیالی, بسط, ابتکار و انعطاف پذیری) در کلاس های درسی استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ناعمی، علی محمد، کریمی، علی، و فقیهی، سمانه. (1398). تاثیر تدریس الگوی چرخه ی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی بر انگیزش تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان دختر پایه ی هفتم. راهبردهای شناختی در یادگیری، 8(14 )، 163-186. SID. https://sid.ir/paper/255137/fa

    Vancouver: کپی

    ناعمی علی محمد، کریمی علی، فقیهی سمانه. تاثیر تدریس الگوی چرخه ی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی بر انگیزش تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان دختر پایه ی هفتم. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1398؛8(14 ):163-186. Available from: https://sid.ir/paper/255137/fa

    IEEE: کپی

    علی محمد ناعمی، علی کریمی، و سمانه فقیهی، “تاثیر تدریس الگوی چرخه ی یادگیری مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی بر انگیزش تحصیلی و خلاقیت دانش آموزان دختر پایه ی هفتم،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 8، no. 14 ، pp. 163–186، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255137/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا