مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

827
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف: هدف از انجام پژوهش حاضر, تعیین تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص بود. روش: طرح پژوهش نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون-پس آزمون با گروه گواه بود. نمونه پژوهش 26 دانش آموز مقطع ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص شهرستان رشت در سال تحصیلی 1396-1395 بود که به طور در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی استفاده شده است. آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی به صورت گروهی در 12 جلسه برای گروه آزمایش ارائه شد. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس تک متغیری نشان داد که این آموزش بر افزایش باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی در دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص تأثیر دارد (001/0>P). نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش, روش آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی به عنوان یک تکنیک می تواند در بهبود باورها و انگیزه های فراشناختی این کودکان مؤثر باشد

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رهبرکرباسدهی، فاطمه، ابوالقاسمی، عباس، و رهبرکرباسدهی، ابراهیم. (1397). تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10 )، 39-55. SID. https://sid.ir/paper/255154/fa

    Vancouver: کپی

    رهبرکرباسدهی فاطمه، ابوالقاسمی عباس، رهبرکرباسدهی ابراهیم. تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(10 ):39-55. Available from: https://sid.ir/paper/255154/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه رهبرکرباسدهی، عباس ابوالقاسمی، و ابراهیم رهبرکرباسدهی، “تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی-هیجانی بر باورهای انگیزشی و راهبردهای یادگیری خودتنظیمی دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری خاص،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 10 ، pp. 39–55، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255154/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button