مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,403
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی-اجتماعی کلاس

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 111

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف پیش بینی اشتیاق تحصیلی براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی-اجتماعی کلاس انجام گرفت. روش: روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه ی آماری پژوهش را تمامی دانش آموزان دوره­ ی متوسطه­ ی دوّم شهر اردبیل در سال تحصیلی 96-1395 تشکیل می دادند که از میان آنها با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای تعداد 236 دانش آموز به عنوان نمونه انتخاب شدند که در نهایت پرسشنامه ی 228 دانش آموز قابل تحلیل بود. از پرسشنامه­ ی اشتیاق تحصیلی وانگ, ویلت و اسکیل, پرسشنامه­ ی جوّ روانی-اجتماعی کلاس فریزر, گیدینگز و مک روبی و پرسشنامه­ ی حمایت تحصیلی ساندز و پلاکت برای جمع آوری داده­ ها استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. یافته ها: یافته ها نشان داد که بین جوّ روانی-اجتماعی کلاس (و مؤلفه های آن) و حمایت تحصیلی (و مؤلفه های آن) با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان رابطه ی مثبت معناداری وجود دارد. همچنین نتایج تحلیل رگرسیون آشکار کرد که تقریباً 55 درصد از کل واریانس اشتیاق تحصیلی براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی-اجتماعی کلاس قابل پیش بینی است که متغیر جوّ روانی-اجتماعی کلاس سهم بیشتری داشت. نتیجه گیری: بنابراین, می توان نتیجه گرفت که جوّ روانی-اجتماعی کلاس و حمایت تحصیلی از متغیرهای مرتبط با اشتیاق تحصیلی دانش آموزان می باشند

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ الاسلامی، علی، و کریمیان پور، غفار. (1397). پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی-اجتماعی کلاس. راهبردهای شناختی در یادگیری، 6(10 )، 95-111. SID. https://sid.ir/paper/255155/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ الاسلامی علی، کریمیان پور غفار. پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی-اجتماعی کلاس. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1397؛6(10 ):95-111. Available from: https://sid.ir/paper/255155/fa

    IEEE: کپی

    علی شیخ الاسلامی، و غفار کریمیان پور، “پیش بینی اشتیاق تحصیلی دانش آموزان براساس حمایت تحصیلی و جوّ روانی-اجتماعی کلاس،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 6، no. 10 ، pp. 95–111، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255155/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button