مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,007
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

730
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان بی انضباطی دانش آموزان خوشه های مختلف تشکیل شده براساس طرح واره های شناختی ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده

صفحات

 صفحه شروع 173 | صفحه پایان 190

چکیده

 هدف بی انضباطی های کلاسی دانش آموزان یکی از عوامل منفی موثر بر بازده های تحصیلی در کلاس های درس است. روش این پژوهش با هدف مقایسه میزان انواع رفتارهای بی انضباطی دانش آموزان خوشه های مختلف تشکیل شده براساس مولفه های طرح واره های شناختی ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده انجام شد. برای تشکیل خوشه های دانش آموزان براساس مولفه های طرح واره های شناختی ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده از روش چندمیانگینی در بین یک گروه 360 نفری از دانش آموزان دختر پایه دهم شهر تبریز استفاده شد. یافته ها: بر طبق معیارها, خوشه بندی دانش آموزان به دو خوشه بیشترین تمایز را داشت. دانش آموزان خوشه یک با بیشترین تعداد نسبت به خوشه دوم, میانگین های بالاتری در تمامی طرحواره های شناختی ناسازگار اولیه دارند درحالی که در مولفه های عملکرد خانواده افراد این خوشه میانگین های پایین تری داشتند. نتیجه گیری: همچنین طبق نتایج یک آزمون MANOVA مشخص شد که دانش آموزان خوشه یک میانگین های بالاتری در هر پنج نوع از رفتارهای بی انضباطی دارند. یافته های این پژوهش بر اهمیت توجه به مولفه های خانوادگی و طرحواره های دانش آموزان بر بدرفتاری های آن ها تاکید می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    استوار، نگار، حسینی نسب، داود، و لیوارجانی، شعله. (1398). مقایسه میزان بی انضباطی دانش آموزان خوشه های مختلف تشکیل شده براساس طرح واره های شناختی ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده. راهبردهای شناختی در یادگیری، 7(13 )، 173-190. SID. https://sid.ir/paper/255175/fa

    Vancouver: کپی

    استوار نگار، حسینی نسب داود، لیوارجانی شعله. مقایسه میزان بی انضباطی دانش آموزان خوشه های مختلف تشکیل شده براساس طرح واره های شناختی ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1398؛7(13 ):173-190. Available from: https://sid.ir/paper/255175/fa

    IEEE: کپی

    نگار استوار، داود حسینی نسب، و شعله لیوارجانی، “مقایسه میزان بی انضباطی دانش آموزان خوشه های مختلف تشکیل شده براساس طرح واره های شناختی ناسازگار اولیه و عملکرد خانواده،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 7، no. 13 ، pp. 173–190، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255175/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button