مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 102

چکیده

 هدف: مقیاس خودکارآمدی در زبان انگلیسی بر اساس نظریه خودکارآمدی بندورا توسط وانگ و همکاران (2014 و 2013) جهت استفاده در مدارس و برای اندازه گیری خودکارآمدی در زبان انگلیسی ساخته شده است. هدف پژوهش حاضر نیز تعیین ویژگی های روان سنجی مقیاس خودکارآمدی در زبان انگلیسی می باشد.روش: جامعه آماری مطالعه حاضر را کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه ناحیه یک و دو همدان, در سال تحصیلی 95-1394 تشکیل می دهد. نمونه پژوهش متشکل از 408 دانش آموز است که به صورت نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. طرح پژوهش همبستگی از نوع تحلیل عاملی می باشد.یافته ها: نتایج نشان داد که اعتبار مقیاس خودکارآمدی زبان انگلیسی بر اساس آلفای کرونباخ 0.902, با روش لاندا 2 گاتمن 0.912 و با استفاده از روش دو نیمه کردن, 0.864 می باشد. بررسی های مربوط به روایی محتوا و سازه مقیاس خودکارآمدی زبان انگلیسی موید روایی مقیاس مذکور است. یافته های حاصل از تحلیل عاملی تائیدی همانند فرم اصلی, چهار عامل خودکارآمدی در خواندن, خودکارآمدی در نوشتن, خودکارآمدی در گوش دادن و خودکارآمدی در صحبت کردن را مورد تایید قرار داد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج بدست آمده می توان گفت که مقیاس خودکارآمدی زبان انگلیسی ابزاری قابل اعتماد و روا برای اندازه گیری خودکارآمدی در زبان انگلیسی می باشد و می توان از آن به عنوان ابزاری مفید در سنجش خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی استفاده کرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی شریف، علی، ابراهیم خانی، محمدرضا، و محمدی، ولی. (1396). بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(9 )، 83-102. SID. https://sid.ir/paper/255186/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی شریف علی، ابراهیم خانی محمدرضا، محمدی ولی. بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1396؛5(9 ):83-102. Available from: https://sid.ir/paper/255186/fa

    IEEE: کپی

    علی رضایی شریف، محمدرضا ابراهیم خانی، و ولی محمدی، “بررسی ویژگی های روان سنجی مقیاس خودکارآمدی در یادگیرندگان زبان انگلیسی،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 5، no. 9 ، pp. 83–102، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255186/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button