مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,082
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

895
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش پیش بینی کنندگی اهداف پیشرفت و باور های هوشی در ارتباط با جرات ورزی

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 175

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین نقش پیش بینی کنندگی اهداف پیشرفت و باور های هوشی در ارتباط با جرات و رزی در دانش آموزان دختر پایه دوم مقطع متوسطه ناحیه دو شهر زاهدان انجام گرفت. روش پژوهش, توصیفی و طرح پژوهشی از نوع طرح های همبستگی می باشد.روش: در این پژوهش در مجموع تعداد 396 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای جمع آوری اطلاعات شامل سه پرسشنامه جرات و رزی گمبریل و ریچی (1975), پرسشنامه اهداف پیشرفت میگلی و همکاران (1998) و پرسشنامه باور هوشی بابایی (1377) می باشد, که اعتبار آن ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب 0.80, 0.93 و 0.81 برآورد گردید. برای تحلیل داده های پژوهش از آزمون ضریب همبستگی پیرسون, رگرسیون گام به گام و آزمون t تک نمونه ای استفاده شد.یافته ها:یافته های حاصل نشان داد که بین اهداف تبحری و عملکردی رویکردی و متغیر جرات ورزی رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. این در حالی است که هدف عملکردی - اجتنابی با جرات ورزی رابطه معناداری نشان نداد. همچنین یافته ها نشان داد که دو نوع باور هوشی ذاتی و افزایشی با متغیر جرات و رزی رابطه معکوس و معنادار دارد.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق حاکی از آن است که هدف عملکردی رویکردی و باور هوشی افزایشی می توانند جرات و رزی دانش آموزان را پیش بینی کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرزایی، مهری، مرزیه، افسانه، و نظری، عابده. (1396). نقش پیش بینی کنندگی اهداف پیشرفت و باور های هوشی در ارتباط با جرات ورزی. راهبردهای شناختی در یادگیری، 5(9 )، 161-175. SID. https://sid.ir/paper/255197/fa

    Vancouver: کپی

    شیرزایی مهری، مرزیه افسانه، نظری عابده. نقش پیش بینی کنندگی اهداف پیشرفت و باور های هوشی در ارتباط با جرات ورزی. راهبردهای شناختی در یادگیری[Internet]. 1396؛5(9 ):161-175. Available from: https://sid.ir/paper/255197/fa

    IEEE: کپی

    مهری شیرزایی، افسانه مرزیه، و عابده نظری، “نقش پیش بینی کنندگی اهداف پیشرفت و باور های هوشی در ارتباط با جرات ورزی،” راهبردهای شناختی در یادگیری، vol. 5، no. 9 ، pp. 161–175، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255197/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا