مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل تسهیل بخش: پیش بین سطوح نهادینه سازی ارزشیابی توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 7 | صفحه پایان 32

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی پیش بینی اثربخشی عوامل تسهیل بخش بر نهادینه شدن ارزشیابی توصیفی انجام گرفت. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری شامل همه معلمان مقطع ابتدایی نواحی مختلف شهر مشهد بود. نمونه پژوهش با روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای 282 نفر تعیین شد. در این مطالعه از دو پرسشنامه محقق ساخته 57 سوالی بر اساس 8 مولفه تسهیل بخش ایلای و ساری (1999) و پرسشنامه 23 سوالی برگرفته از چک لیست نهادینه سازی هال و هورد (2015) استفاده شد. سپس داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS21 تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان دادبیشتر معلمان از ارزشیابی سنتی راضی بودند. از نظر آنها شرایط تسهیل بخش ارزشیابی توصیفی مهیا نشده است و بیشتر معلمان در سطح سوم نهادینه سازی قرار دارند. یافته دیگر نشان داد که 10 درصد از تغییرات متغیر ملاک از طریق متغیرهای پیش بین قابل تبیین است و نتایج ضرایب رگرسیون نیز نشان داد متغیرهای وجود دانش و مهارت ها و تعهد نقش قابل توجهی در پیش بینی نهادینه سازی ارزشیابی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیفی، غلامعلی، کرمی، مرتضی، و جعفری ثانی، حسین. (1396). عوامل تسهیل بخش: پیش بین سطوح نهادینه سازی ارزشیابی توصیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 7(20 )، 7-32. SID. https://sid.ir/paper/255212/fa

    Vancouver: کپی

    سیفی غلامعلی، کرمی مرتضی، جعفری ثانی حسین. عوامل تسهیل بخش: پیش بین سطوح نهادینه سازی ارزشیابی توصیفی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1396؛7(20 ):7-32. Available from: https://sid.ir/paper/255212/fa

    IEEE: کپی

    غلامعلی سیفی، مرتضی کرمی، و حسین جعفری ثانی، “عوامل تسهیل بخش: پیش بین سطوح نهادینه سازی ارزشیابی توصیفی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 7، no. 20 ، pp. 7–32، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255212/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button