Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,520
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,005
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و شناسایی ابعاد و چالش های اجرای برنامه های درسی جدید (بازنگری شده) نظام آموزش عالی مهارتی از دیدگاه مجریان

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 136

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی دیدگاه های مدیران مراکز آموزش علمی- کاربردی و میزان آگاهی ایشان نسبت به تغییرات ایجادشده در برنامه های درسی رشته های تحصیلی علمی- کاربردی بر اساس بازنگری انجام شده در سال 1390, مقایسه آنها با برنامه های درسی قبلی, میزان هم سویی برنامه های جدید با اهداف نظام جامع آموزش مهارت و فناوری و نیز چالش ها و مسائل اجرایی پیش روی برنامه های درسی جدید بوده است. پژوهش به روش توصیفی- پیمایشی با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته به انجام رسیده و جامعه تحقیق آن شامل مدیران تمامی مراکز آموزش علمی- کاربردی استان خراسان رضوی که اجرای هر دوی برنامه های جدید و قدیم را بر عهده داشته اند, به تعداد 230 بوده اند. حجم نمونه با فرمول کوکران محاسبه و با نمونه گیری خوشه ای, 144 نفر از 38 مرکز انتخاب و پرسشنامه ها بین آنها توزیع شد. نتایج حاکی از آن است که در تمامی موارد بازنگری های انجام شده, مدیران مراکز آموزشی نسبت به ماهیت و اهداف تغییرات ایجادشده در برنامه های درسی آگاهی و موافقت دارند. البته در برخی موارد مانند اهداف و محتوای آیین نامه نظام جامع مهارت و فناوری, اطلاع رسانی و توجیه مجریان برنامه ها ضرورت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قادری، سیدعلی، کرمی، مرتضی، و جعفری ثانی، حسین. (1393). بررسی و شناسایی ابعاد و چالش های اجرای برنامه های درسی جدید (بازنگری شده) نظام آموزش عالی مهارتی از دیدگاه مجریان. مهارت آموزی، 2(7)، 119-136. SID. https://sid.ir/paper/256000/fa

    Vancouver: کپی

    قادری سیدعلی، کرمی مرتضی، جعفری ثانی حسین. بررسی و شناسایی ابعاد و چالش های اجرای برنامه های درسی جدید (بازنگری شده) نظام آموزش عالی مهارتی از دیدگاه مجریان. مهارت آموزی[Internet]. 1393؛2(7):119-136. Available from: https://sid.ir/paper/256000/fa

    IEEE: کپی

    سیدعلی قادری، مرتضی کرمی، و حسین جعفری ثانی، “بررسی و شناسایی ابعاد و چالش های اجرای برنامه های درسی جدید (بازنگری شده) نظام آموزش عالی مهارتی از دیدگاه مجریان،” مهارت آموزی، vol. 2، no. 7، pp. 119–136، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/256000/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا