مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,285
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارایه شده در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 86-85

صفحات

 صفحه شروع 249 | صفحه پایان 255

چکیده

 زمینه و هدف: کیفیت مراقبت سلامت را مجموعه ای از رضایت بیمار و موفقیت درمان تعیین می کند. بنابراین سنجش رضایت بیماران در بالا بردن کیفیت و نزدیک تر کردن خدمات به خواسته های حقیقی آنها, امری ضروری به شمار می آید. مطالعه حاضر میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارایه شده در محل سابق دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را مورد بررسی قرار داده است.روش بررسی: این مطالعه به صورت توصیفی و مقطعی انجام گرفته است. به این منظور تعداد 385 بیمار از بخش های ترمیمی, بیماری های دهان و تشخیص, پروتز ثابت و متحرک, اندودنتیکس, پریودونتیکس و رادیولوژی به طور تصادفی انتخاب شدند. پرسشنامه ای شامل دو بخش اطلاعات دموگرافیک و اجتماعی بیمار و رضایتمندی بیمار از فرآیند پذیرش, بهداشت بخش ها, رفتار دانشجو و پرسنل و نتیجه کار انجام شده به بیماران ارایه گردید. یافته ها با نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت.یافته ها: بیشترین نارضایتی در مورد زمان صرف شده جهت پرداخت هزینه ها بیان شد و بیشترین رضایتمندی در مورد رفتار دانشجویان بود. رضایت کلی بررسی گردید (رضایت کامل 9.51%, رضایتمندی نسبی 4.38% و نارضایتی 6.9%) و 9.62% از بیماران با رضایت کامل, درمان در دانشکده را به دیگران توصیه نمودند.نتیجه گیری: بیشترین رضایت بیماران از نحوه ارتباط دانشجو, نشان دهنده اثر مثبت این عامل در افزایش کیفیت درمان است. نواقص تشخیص داده شده توسط مراجعین این مرکز, داده های قابل قبولی برای تعیین و تنظیم سیاست های بهداشتی و درمانی آن به شمار می آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    درریز، حسن، فرید، فرزانه، و صیدی، داور. (1389). بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارایه شده در دانشکده‌ دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 86-85. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، 23(4 (مسلسل 65))، 249-255. SID. https://sid.ir/paper/25654/fa

    Vancouver: کپی

    درریز حسن، فرید فرزانه، صیدی داور. بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارایه شده در دانشکده‌ دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 86-85. مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)[Internet]. 1389؛23(4 (مسلسل 65)):249-255. Available from: https://sid.ir/paper/25654/fa

    IEEE: کپی

    حسن درریز، فرزانه فرید، و داور صیدی، “بررسی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات ارایه شده در دانشکده‌ دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال تحصیلی 86-85،” مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)، vol. 23، no. 4 (مسلسل 65)، pp. 249–255، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/25654/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button