مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,657
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

590
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1382

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 89

چکیده

 زمینه و هدف: یکی از شاخصهای ارزشیابی که در بیمارستانها و موسسات درمانی در سالهای اخیر مورد توجه قرار گرفته است ارزشیابی بر اساس "رضایت " می باشد. هدف از این مطالعه بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد. روش بررسی: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است که به صورت مقطعی در سال 1382 بر روی پانصدو پنجاه بیمار مراجعه کننده به بخشهای مختلف دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران صورت گرفته است. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه می باشد که از دو بخش تشکیل یافته بود, بخش اول در رابطه با مشخصات فردی بیماران و بخش دوم در رابطه با اهداف مطالعه بوده است که شامل 18 سوال در هفت بخش می باشد که در بر گیرنده میزان رضایت از فرآیند پذیرش, برخورد منشی بخش, بهداشت و کنترل عفونت, برخورد و رفتار دانشجو, نظارت استادان, هزینه خدمات درمانی و میزان رضایت کلی از کار صورت گرفته است. جهت محاسبه و آنالیز آماری از نرم افزار SPSS و برای تعیین اثر متغیرهای مورد سنجش در این مطالعه بر میزان رضایت کلی بیماران از آزمونX2  استفاده شد. یافته ها: در مجموع 57.8% بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از کاری که برای آنان صورت گرفته بود رضایت کامل داشته, 25.8% نسبتا راضی و 16.4% نیز ناراضی بودند. ارتباط معنی داری بین میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به دانشکده مذکور با داشتن دفترچه بیمه (P=0.011), فرآیند پذیرش (P=0.019), نحوه برخورد دانشجویان (P=0.0001), نظارت استادان (P=0.0001) و هزینه خدمات درمانی (P=0.0001) وجود دارد. نتیجه گیری: میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی تهران با همه کاستیها و نقاط ضعفی که در ارائه خدمات به مراجعه کنندگان این مرکز وجود داشت در اندازه نسبتا مطلوبی قرار دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رزمی، حسن، و تالاری، محمدجعفر. (1384). بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1382. مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، 17(2 (مسلسل 54))، 82-89. SID. https://sid.ir/paper/54717/fa

    Vancouver: کپی

    رزمی حسن، تالاری محمدجعفر. بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1382. مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)[Internet]. 1384؛17(2 (مسلسل 54)):82-89. Available from: https://sid.ir/paper/54717/fa

    IEEE: کپی

    حسن رزمی، و محمدجعفر تالاری، “بررسی میزان رضایت بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در سال 1382،” مجله دندانپزشکی (journal of islamic dental association of iran)، vol. 17، no. 2 (مسلسل 54)، pp. 82–89، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/54717/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا