مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

666
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شاهد در سال 1393

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 60

چکیده

 مقدمه و هدف: رضایت بیماران از خدمات دریافتی نقش مهمی در ارتقای کیفیت عملکرد مراکز آموزشی درمانی دارد. ارزیابی این عملکرد سبب افزایش جذب بیمار و بهبود روند آموزش عملی دانشجویان می شود. این تحقیق با هدف تعیین میزان رضایتمندی از خدمات دندان پزشکی در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شاهد در سال 1393 و عوامل مرتبط با آن انجام شد.مواد و روش ها: مطالعه حاضر به صورت مقطعی بر روی چهارصد بیمار مراجعه کننده به بخش های درمانی دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شاهد در سال 1393 انجام شد. بیماران مراجعه کننده پرسش نامه محقق ساخته شامل سوالات دموگرافیک و هفده سوال مرتبط با هدف در چهار حیطه نیروی انسانی, بهداشتی, اداری و تسهیلات را تکمیل کردند. یافته های به دست آمده با استفاده از تست های آماری T-Test و ضریب هم بستگی پیرسون و اسپیرمن آنالیز شدند.نتایج: میانگین نمره رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی ارائه شده 44.93±5.62 (از سقف 51) بود. میانگین میزان رضایتمندی بیماران در حیطه نیروی انسانی 133.26±36.11 و در حیطه های بهداشت, اداری و تسهیلات به ترتیب 133.33±123.24, 133.33±105.35 و 133.33±91.70 بود. بیشترین میزان رضایتمندی در حیطه نیروی انسانی به طرز برخورد دانشجویان با بیمار, در حیطه بهداشت به رعایت کنترل عفونت, در حیطه اداری به سرعت تشکیل پرونده در بخش و در حیطه تسهیلات به هزینه دریافت شده جهت درمان تعلق داشت.نتیجه گیری: یافته های مطالعه حاضر نشان داد که میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شاهد در حد مطلوب قرار دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جلایرنادری، نوشین، همتی، محمدعلی، حجتی، رقیه، و حجتی، اکرم. (1394). بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شاهد در سال 1393. دانشور پزشکی، 23(120)، 53-60. SID. https://sid.ir/paper/31117/fa

Vancouver: کپی

جلایرنادری نوشین، همتی محمدعلی، حجتی رقیه، حجتی اکرم. بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شاهد در سال 1393. دانشور پزشکی[Internet]. 1394؛23(120):53-60. Available from: https://sid.ir/paper/31117/fa

IEEE: کپی

نوشین جلایرنادری، محمدعلی همتی، رقیه حجتی، و اکرم حجتی، “بررسی میزان رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندان پزشکی دانشگاه شاهد در سال 1393،” دانشور پزشکی، vol. 23، no. 120، pp. 53–60، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/31117/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button