مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

874
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از تحریک جریان مستقیم جهت بررسی نقش هر یک از نیمکره های مغز در یادگیری و کنترل حرکت دسترسی

صفحات

 صفحه شروع 66 | صفحه پایان 75

کلیدواژه

چکیده

 مقدمه: تحریک جریان مستقیم فراجمجمه ای می تواند سبب بهبود یا اختلال عملکرد مغز شود. این ویژگی tDCS را به ابزاری تبدیل کرده است که می تواند جهت ارزیابی تخصص عمل یافتگی نیمکره ای در برنامه ریزی حرکتی و دقت رسیدن به هدف به عنوان اجزا یادگیری و کنترل حرکتی استفاده شود. مواد و روش ها: دو مطالعه متفاوت طراحی شده است. 53 نفر دانشجوی مرد (21.34±1.61سال) و 43 نفر دانشجوی مرد (20.442±1.578) در مطالعات اول و دوم به ترتیب شرکت کردند. شرکت کننده ها به صورت تصادفی در چهار گروه قرار گرفتند. نواحی C3/C4 و F3/F4 به ترتیب در مطالعات اول و دوم با جریان 2 میلی آمپر تحریک شدند. آزمون Repeated Measure جهت تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد. یافته ها: در آزمایش اول, برنامه ریزی حرکتی گروه Left M1 (تحریک آندی چپ/کاتدی راست) به طور معنی داری در مقایسه با سایر گروه ها بهبود یافت. در آزمایش دوم, دقت رسیدن به هدف گروه قشر پیش -پیشانی -خلفی -جانبی (تحریک کاتدی راست/آندی چپ) به صورت معنی داری در مقایسه با سایر گروه ها کاهش یافت. نتیجه گیری: داده های ما پیشنهاد می کند که نیمکره چپ در برنامه ریزی حرکتی تخصص یافته است در حالی که نیمکره راست برای دقت رسیدن به هدف تخصص یافته است. این نتایج با فرضیه هیبریدی کنترل حرکت قابل تفسیر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تیموری خروی، مصطفی، صابری کاخکی، علیرضا، طاهری، حمیدرضا، غنایی چمن آباد، علی، و دارینی، محمد. (1396). استفاده از تحریک جریان مستقیم جهت بررسی نقش هر یک از نیمکره های مغز در یادگیری و کنترل حرکت دسترسی. علوم اعصاب شفای خاتم، 5(4)، 66-75. SID. https://sid.ir/paper/258016/fa

    Vancouver: کپی

    تیموری خروی مصطفی، صابری کاخکی علیرضا، طاهری حمیدرضا، غنایی چمن آباد علی، دارینی محمد. استفاده از تحریک جریان مستقیم جهت بررسی نقش هر یک از نیمکره های مغز در یادگیری و کنترل حرکت دسترسی. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1396؛5(4):66-75. Available from: https://sid.ir/paper/258016/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی تیموری خروی، علیرضا صابری کاخکی، حمیدرضا طاهری، علی غنایی چمن آباد، و محمد دارینی، “استفاده از تحریک جریان مستقیم جهت بررسی نقش هر یک از نیمکره های مغز در یادگیری و کنترل حرکت دسترسی،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 5، no. 4، pp. 66–75، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258016/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button