مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,659
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی رفتارهای پرخاشگری ارتباطی، آشکار و جامعه پسند دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 38

چکیده

 پژوهش حاضر, به منظور بررسی نقش تئوری ذهن و همدلی گرم در پیش بینی رفتارهای پرخاشگری ارتباطی, آشکار و جامعه پسند دانش آموزان دختر و پسر انجام شده است. به این منظور, 188 دانش آموز پایه چهارم, پنجم و اول راهنمایی به شیوه خوشه ای تصادفی از مدارس عادی شهر شیراز انتخاب شدند. در این مطالعه, برای سنجش تئوری ذهن, از آزمون پیشرفته تئوری ذهن هپی, و به منظور ارزیابی همدلی گرم, از شاخص همدلی بریانت استفاده شد. از مقیاس گزینش همسالان کریک و گروت پیتر نیز برای محاسبه نرمه هر آزمودنی در رفتارهای پرخاشگری ارتباطی, آشکار و جامعه پسند استفاده گردید. برای تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل رگرسیون و همبستگی پیرسون استفاده شد و نتایج زیر به دست آمد: الف) همبستگی بین تئوری ذهن و همدلی گرم هر دو با رفتارهای پرخاشگری ارتباطی, آشکار و جامعه پسند, معنادار بود. ب) تئوری ذهن و همدلی گرم قادر به پیش بینی رفتارهای پرخاشگری ارتباطی و جامعه پسند بودند و همدلی گرم, پیش بینی کننده رفتار پرخاشگری آشکار بود. ج) همدلی گرم نسبت به تئوری ذهن از قدرت پیش بینی کنندگی بیشتری برای انواع رفتارهای اجتماعی مذکور برخوردار بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رضویه، اصغر، لطیفیان، مرتضی، و عارفی، مژگان. (1385). نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی رفتارهای پرخاشگری ارتباطی, آشکار و جامعه پسند دانش آموزان. مطالعات روان شناختی، 2(4-3)، 25-38. SID. https://sid.ir/paper/67606/fa

Vancouver: کپی

رضویه اصغر، لطیفیان مرتضی، عارفی مژگان. نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی رفتارهای پرخاشگری ارتباطی, آشکار و جامعه پسند دانش آموزان. مطالعات روان شناختی[Internet]. 1385؛2(4-3):25-38. Available from: https://sid.ir/paper/67606/fa

IEEE: کپی

اصغر رضویه، مرتضی لطیفیان، و مژگان عارفی، “نقش تئوری ذهن و همدلی در پیش بینی رفتارهای پرخاشگری ارتباطی, آشکار و جامعه پسند دانش آموزان،” مطالعات روان شناختی، vol. 2، no. 4-3، pp. 25–38، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/67606/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button