مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

711
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه اثر بخشی دو شیوه آموزشی سنتی و مدرن بر ارتقای رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان دختر ابتدایی شهر چابهار

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 47

چکیده

 مقدمه : اجرای آموزش تغذیه در مدارس یکی از راهکارهای مناسب برای اصلاح رفتارهای سوء تغذیه ای است.هدف: این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر دو روش آموزش سنتی و مدرن بر آگاهی, نگرش و رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر 8 تا 10 ساله شهر چابهار در سال 1393 انجام شد.مواد و روش ها : این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی شاهد دار است که در دو گروه 70نفری از دانش آموزان 10-8ساله شهر چابهار که به صورت تصادفی ساده از دبستان های دخترانه انتخاب و تحت آموزش قرار گرفتند انجام شد. مداخله آموزشی در گروه اول به شیوه سخنرانی و در گروه دوم با استفاده از بسته آموزشی چند رسانه ای صورت گرفت. متغیرهای مورد نظر (سطح آگاهی, نگرش و رفتار تغذیه ای )در سه مرحله (قبل, بلافاصله و سه ماه بعد از مداخله) توسط پرسشنامه محقق ساخته که بعد از تایید روایی و پایایی در اختیار نمونه ها قرار گرفت, اندازه گیری شد. برای آنالیز داده-ها از نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده شد.یافته ها: قبل از مداخله بین دو گروه سخنرانی وچند رسانه ای تفاوت معناداری در میانگین نمرات آگاهی, نگرش و رفتار تغذیه ای مشاهده نشد (p=0.71, p=0.14, p=0.947) بعد از مداخله آموزشی نمرات آگاهی در هر دو گروه بطور معناداری افزایش یافت (P<0.05). نمرات نگرش ورفتاربعد ازدوماه در هردوگروه نسبت به قبل از مداخله افزایش داشت (5.02, 3.28) ولی از لحاظ آماری معنادار نبود (P>0.05).بحث و نتیجه گیری: نتایج این پژوهش تائیدی بر این موضوع است که آگاهی لزوما منجر به تغییر نگرش و رفتار بهداشتی در فرد نمی شود و می توان نتیجه گرفت که دانش تغذیه ای تنها عاملی نیست که بتواند رفتار تغذیه ای افراد را تحت تاثیر قرار دهد به عبارتی تغذیه ناسالم یک مشکل چند علیتی است و ممکن است عوامل دیگری در ایجاد آن نقش داشته باشند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاک پور، صادق، نیکنامی، شمس الدین، طوافیان، صدیقه السادات، و گودرزی، اعظم. (1395). مقایسه اثر بخشی دو شیوه آموزشی سنتی و مدرن بر ارتقای رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان دختر ابتدایی شهر چابهار. علوم مراقبتی نظامی، 3(1 (مسلسل 7))، 41-47. SID. https://sid.ir/paper/258853/fa

    Vancouver: کپی

    خاک پور صادق، نیکنامی شمس الدین، طوافیان صدیقه السادات، گودرزی اعظم. مقایسه اثر بخشی دو شیوه آموزشی سنتی و مدرن بر ارتقای رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان دختر ابتدایی شهر چابهار. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1395؛3(1 (مسلسل 7)):41-47. Available from: https://sid.ir/paper/258853/fa

    IEEE: کپی

    صادق خاک پور، شمس الدین نیکنامی، صدیقه السادات طوافیان، و اعظم گودرزی، “مقایسه اثر بخشی دو شیوه آموزشی سنتی و مدرن بر ارتقای رفتارهای تغذیه ای دانش آموزان دختر ابتدایی شهر چابهار،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 3، no. 1 (مسلسل 7)، pp. 41–47، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/258853/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button