مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,001
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر چابهار

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 133

چکیده

 زمینه و هدف: بر طبق آمار, جمعیت نوجوانان 28.1 درصد کل جمعیت کشور را تشکیل می دهند و در کشور ما 15درصد کودکان زیر 5 سال دچار کوتاه قدی تغذیه ای می باشند. با توجه به اهمیت تغذیه در دوران نوجوانی و همچنین نقش آموزش بهداشت در ارائه آموزش های موثر جهت ایجاد عادات تغذیه ای مناسب پژوهشگران تصمیم گرفتند پژوهشی با هدف تعیین تاثیر مداخله آموزشی بر رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر چابهار انجام دهند.مواد و روش ها: مطالعه حاضر پژوهشی مداخله ای نیمه تجربی از نوع قبل و بعد می باشد که بر روی 90 دانش آموز دختر مقطع دوم راهنمایی چابهار به صورت تصادفی در دو گروه آزمون و کنترل انجام گرفت. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه FFQ بود. پرسشنامه در دو زمان قبل و 3 ماه بعد توسط دانش آموزان تکمیل گردید. بعد از انجام پیش-آزمون, مداخله آموزشی طی 4 جلسه در مدت زمان 10 روز برای گروه آزمون انجام گرفت. اطلاعات با نرم افزار SPSS18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: بر اساس یافته های این پژوهش دو گروه آزمون (71.25±7.84) و کنترل (71.62±7.55) قبل از مداخله با هم تفاوت معنی داری نداشتند (P>0.05). اما بعد از مداخله تفاوت معنی دار در میانگین نمرات بین دو گروه آزمون (89.49±8.71) و کنترل (72.6±59.99) مشاهده شد (P<0.001).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه تاثیر مثبتی روی الگوی تغذیه دانش-آموزان داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امینی، عایشه، نیکنامی، شمس الدین، و بهمنی، عطا. (1397). بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر چابهار. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 25(1 )، 127-133. SID. https://sid.ir/paper/82498/fa

    Vancouver: کپی

    امینی عایشه، نیکنامی شمس الدین، بهمنی عطا. بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر چابهار. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1397؛25(1 ):127-133. Available from: https://sid.ir/paper/82498/fa

    IEEE: کپی

    عایشه امینی، شمس الدین نیکنامی، و عطا بهمنی، “بررسی تاثیر مداخله آموزشی بر رفتار تغذیه ای دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر چابهار،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 25، no. 1 ، pp. 127–133، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/82498/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button