مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,997
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,363
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم پردازی بازاریابی کارآفرینانه در صنعت هتل داری ایران با رویکرد کیفی

صفحات

 صفحه شروع 59 | صفحه پایان 97

چکیده

 هدف تحقیق حاضر شناسایی ابعاد و شاخص های مفهوم بازاریابی کارآفرینانه در صنعت هتل داری به شیوه ای نوآورانه با ایجاد پیوستگی بین سه حوزه بازاریابی, کارآفرینی و هتل داری است. روش تحقیق از نوع کیفی اکتشافی است و برای جمع آوری داده ها, مصاحبه های عمیق نیمه ساختار یافته با 20 نفر از مدیران ارشد هتل های شهر تهران صورت گرفت؛تا از این طریق ابعاد و شاخص های بازاریابی کارآفرینانه در صنعت هتل داری استخراج و ماهیت مفهوم آن کشف گردد. نتایج حاصل از مصاحبه ها نشان داد که ابعاد تشکیل دهنده بازاریابی کارآفرینانه هتل داری شامل 11 بعد «مدیریت ریسک», «نوآوری گرایی», «پیش نگری», «مشتری گرایی», «رقیب گرایی», «فرصت گرایی», «پیشگامی», «شبکه سازی», «به روز بودن», «تامین و مشارکت» و «خلق ارزش» و 62 جزء یا شاخص می باشد. بررسی و مقایسه نقادانه این ابعاد, با ابعاد مطرح در کسب و کارهای تولیدی, خرده فروشی, صنایع غذایی, فناوری اطلاعات و غیره, نشان از این واقعیت دارد که ابعاد و شاخص های تشکیل دهنده مفهوم بازاریابی کارآفرینانه در صنعت هتل-داری, متفاوت از کسب و کارهای غیر گردشگری و هتل داری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خزائی پول، مرتضی، تاج زاده نمین، ابوالفضل، ضرغام بروجنی، حمید، و کروبی، مهدی. (1396). مفهوم پردازی بازاریابی کارآفرینانه در صنعت هتل داری ایران با رویکرد کیفی. مطالعات اجتماعی گردشگری، 5(10 )، 59-97. SID. https://sid.ir/paper/259372/fa

    Vancouver: کپی

    خزائی پول مرتضی، تاج زاده نمین ابوالفضل، ضرغام بروجنی حمید، کروبی مهدی. مفهوم پردازی بازاریابی کارآفرینانه در صنعت هتل داری ایران با رویکرد کیفی. مطالعات اجتماعی گردشگری[Internet]. 1396؛5(10 ):59-97. Available from: https://sid.ir/paper/259372/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی خزائی پول، ابوالفضل تاج زاده نمین، حمید ضرغام بروجنی، و مهدی کروبی، “مفهوم پردازی بازاریابی کارآفرینانه در صنعت هتل داری ایران با رویکرد کیفی،” مطالعات اجتماعی گردشگری، vol. 5، no. 10 ، pp. 59–97، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/259372/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button