مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,453
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

907
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش هوش هیجانی با میانجی گری یادگیری سازمانی در پیش بینی عملکرد شغلی مدیران مدارس

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 67

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی, یادگیری سازمانی و عملکرد شغلی در بین مدیران مدارس به مرحله اجرا درآمد. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری را مدیران مدارس اداره ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز تشکیل می دادند که با استفاده از روش نمونه گیری طبقه ای نسبی, 185 نفر از بین آن ها به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها, از سه پرسش نامه هوش هیجانی, یادگیری سازمانی و پرسش نامه عملکرد شغلی استفاده کردیم که روایی و پایایی آن در حد مطلوب گزارش شده است. در راستای بررسی فرضیه ها, داده های حاصل از پرسش نامه با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و مدل معادلات ساختاری تحلیل شد. یافته های پژوهش حاکی از آن است که بین مولفه های هوش هیجانی, یادگیری سازمانی و عملکرد شغلی مدیران آموزشی, رابطه معناداری وجود دارد. ارزیابی قدرت هوش هیجانی در پیش بینی یادگیری سازمانی مدیران آموزشی نشان داد که هوش هیجانی مدیران پیش بینی کننده مثبت و معنادار یادگیری سازمانی و همچنین پیش بینی کننده مثبت و معنادار عملکرد شغلی آن هاست. اما نوع رابطه بین هوش هیجانی و عملکرد شغلی فقط از نوع غیرمستقیم است؛ بدان معنی که هوش هیجانی مدیران به واسطه یادگیری سازمانی, عملکرد شغلی مدیران آموزشی آنان را پیش بینی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، قاسم، محمدی، مهدی، و حسینی فرزاد، طناز. (1395). تبیین نقش هوش هیجانی با میانجی گری یادگیری سازمانی در پیش بینی عملکرد شغلی مدیران مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 4(2)، 45-67. SID. https://sid.ir/paper/260519/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی قاسم، محمدی مهدی، حسینی فرزاد طناز. تبیین نقش هوش هیجانی با میانجی گری یادگیری سازمانی در پیش بینی عملکرد شغلی مدیران مدارس. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1395؛4(2):45-67. Available from: https://sid.ir/paper/260519/fa

    IEEE: کپی

    قاسم سلیمی، مهدی محمدی، و طناز حسینی فرزاد، “تبیین نقش هوش هیجانی با میانجی گری یادگیری سازمانی در پیش بینی عملکرد شغلی مدیران مدارس،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 4، no. 2، pp. 45–67، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/260519/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا