مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,094
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,764
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی شناختی-رفتاری گروهی بر عملکرد نوشتن دیکته دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دارای اختلال یادگیری دیکته

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 84

چکیده

 پژوهش حاضر باهدف بررسی اثربخشی درمان شناختی-رفتاری گروهی بر عملکرد دیکته دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دارای اختلال یادگیری دیکته شهر تهران در سال تحصیلی 95-94 انجام گرفت. روش پژوهش, طرح آزمایشی پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل بود. نمونه این پژوهش شامل40 نفر از دانش آموزان با اختلال یادگیری دیکته بود که به دو گروه آزمایشی و کنترل هر کدام 20 نفر انتخاب شدند. گروه آزمایش به مدت 9جلسه 120 دقیقه ای مشاوره گروهی داشتند و گروه کنترل هیچ گونه مشاوره ای دریافت نکردند. ابزار مورد استفاده آزمون محقق ساخته دیکته برای دیکته کودکان استفاده شد. داده ها از طریق تحلیل کوواریانس, میانگین, انحراف معیار و آزمون لوین تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل کاهش معنی داری را در عملکرد نوشتن دیکته کسب کرد از طرفی, بین دو گروه تفاوت معناداری در سطح P<0.05 وجود دارد و به طور کلی سبب بهبود عملکرد دانش آموزان دارای اختلال یادگیری دیکته می شود. نتایج نشان داد که با استفاده از درمان شناختی-رفتاری گروهی می توان به عملکرد نوشتن دیکته را ارتقا داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اخوان تفتی، مهناز، اسمعیلی، نیلوفر، و مهدی زاده هنجنی، هانیه. (1395). اثربخشی شناختی-رفتاری گروهی بر عملکرد نوشتن دیکته دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دارای اختلال یادگیری دیکته. توانمند سازی کودکان استثنایی، 7(17)، 73-84. SID. https://sid.ir/paper/262496/fa

    Vancouver: کپی

    اخوان تفتی مهناز، اسمعیلی نیلوفر، مهدی زاده هنجنی هانیه. اثربخشی شناختی-رفتاری گروهی بر عملکرد نوشتن دیکته دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دارای اختلال یادگیری دیکته. توانمند سازی کودکان استثنایی[Internet]. 1395؛7(17):73-84. Available from: https://sid.ir/paper/262496/fa

    IEEE: کپی

    مهناز اخوان تفتی، نیلوفر اسمعیلی، و هانیه مهدی زاده هنجنی، “اثربخشی شناختی-رفتاری گروهی بر عملکرد نوشتن دیکته دانش آموزان پایه سوم ابتدایی دارای اختلال یادگیری دیکته،” توانمند سازی کودکان استثنایی، vol. 7، no. 17، pp. 73–84، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262496/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button