مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

660
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

777
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر الگوی پینتریچ بر ارزش گذاری درونی و میزان نمره درس ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 64

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر الگوی پینتریچ بر ارزش گذاری درونی و میزان نمره درس ریاضی دانش آموزان تیزهوش شهر کرمانشاه انجام شده است. پژوهش از نوع نیمه تجربی با استفاده از طرح چهار گروهی سالمون است. جامعه آماری 600 نفراست. حجم نمونه 60 نفر به طور تصادفی انتخاب شده که در هر گروه 15 نفر به صورت تصادفی قرار می گیرد. ابزار اندازه گیری پرسش نامه راهبردهای انگیزشی برای یادگیری (MSLQ) است که روایی و پایایی آن قبلا مورد تایید قرار گرفته است. همچنین به منظور سنجش نمره درس ریاضی از دو آزمون معلم ساخته که روایی آن توسط دبیران این دروس و سرگروه های آموزشی و استاد راهنما تایید گردیده, استفاده شد. آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر الگوی پینتریچ به میزان 17.9 درصد بر ارزش گذاری درونی دانش آموزان تیزهوش تاثیر دارد ولی بر میزان نمره درس ریاضی تاثیری نداشته است. با این وجود در مقایسه میانگین گروه ها در طرح سالمون, مشخص شد که نمرات پیش آزمون درس ریاضی بر پس آزمون اثر نداشته و میانگین آزمون نهایی گروه تجربی بیشتر از میانگین آزمون مقدماتی گروه شاهد است. نتایج فوق بر ضرورت توجه به آموزش مولفه های یادگیری خودتنظیمی و تقویت ارزش گذاری درونی دانش آموزان تیزهوش تاکید دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدی پور، بهمن، و میرمعینی، فاطمه سادات. (1393). بررسی اثربخشی آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر الگوی پینتریچ بر ارزش گذاری درونی و میزان نمره درس ریاضی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، 2(7 )، 53-64. SID. https://sid.ir/paper/262964/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدی پور بهمن، میرمعینی فاطمه سادات. بررسی اثربخشی آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر الگوی پینتریچ بر ارزش گذاری درونی و میزان نمره درس ریاضی. پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی[Internet]. 1393؛2(7 ):53-64. Available from: https://sid.ir/paper/262964/fa

    IEEE: کپی

    بهمن سعیدی پور، و فاطمه سادات میرمعینی، “بررسی اثربخشی آموزش مولفه های یادگیری خودگردان مبتنی بر الگوی پینتریچ بر ارزش گذاری درونی و میزان نمره درس ریاضی،” پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی، vol. 2، no. 7 ، pp. 53–64، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/262964/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button