مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,264
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین اندازه اثر کارکردهای اجرایی و سطوح یادگیری خودتنظیمی در پیش بینی اضطراب ریاضی دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 هدف تعداد زیادی از دانش آموزان مقاطع ابتدایی, راهنمایی و دبیرستان در یادگیری دروس ریاضی مشکل دارند. در این پژوهش اندازه اثر کارکردهای اجرایی و سطوح یادگیری خودتنظیمی در پیش بینی اضطراب ریاضی تعیین و بررسی شد. روش بررسی طرح پژوهش از نوع پژوهش های همبستگی مبتنی بر روش مدل یابی معادلات ساختاری بود. جامعه آماری پژوهش, تمامی دانش آموزان ابتدایی با اختلال یادگیری از شهر کرمان در سال تحصیلی 1397 بودند که 120 نفر از آن ها به روش نمونه گیری خوشه ایتصادفی انتخاب گردیدند. ابزارهای استفاده شده شامل: خرده آزمون تشابهات وکسلر (2001), پرسشنامه زمینه کلی یادگیری زیمرمان (1986) و اضطراب ریاضی بلیک و پارکر (1997) بود. داده ها با استفاده از روش های آماری رگرسیون خطی چندگانه و معادلات ساختاری و به کمک نرم افزارهای SPSS-21 و AMOS-18 تجزیه وتحلیل شد. یافته ها نتایج نشان داد که مدل ارائه شده از برازش قابل قبولی برخوردار است. ضرایب رگرسیونی مدل نشان داد متغیرها به خوبی رابطه بین کارکردهای اجرایی و سطوح یادگیری خودتنظیمی با اضطراب ریاضی را در دانش آموزان دارای اختلال یادگیری ریاضی تبیین می کنند. بین کارکردهای اجرایی و اضطراب ریاضی در بین دانش آموزان رابطه معکوس و معناداری وجود داشت (0٫ 012=p). بین خودتنظیمی و اضطراب ریاضی در بین دانش آموزان نیز رابطه معکوس و معناداری وجود داشت (0٫ 007=p). نتیجه گیری براساس یافته های این پژوهش کارکردهای اجرایی و سطوح یادگیری خودتنظمیی نقش تعیین کننده ای در اضطراب ریاضی دانش آموزان با اختلال ریاضی دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    وحیدی، سولماز، منظری توکلی، علیرضا، منظری توکلی، حمداله، و سلطانی نژاد، امان اله. (1397). تعیین اندازه اثر کارکردهای اجرایی و سطوح یادگیری خودتنظیمی در پیش بینی اضطراب ریاضی دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی. مطالعات ناتوانی، 8(- )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/517180/fa

    Vancouver: کپی

    وحیدی سولماز، منظری توکلی علیرضا، منظری توکلی حمداله، سلطانی نژاد امان اله. تعیین اندازه اثر کارکردهای اجرایی و سطوح یادگیری خودتنظیمی در پیش بینی اضطراب ریاضی دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی. مطالعات ناتوانی[Internet]. 1397؛8(- ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/517180/fa

    IEEE: کپی

    سولماز وحیدی، علیرضا منظری توکلی، حمداله منظری توکلی، و امان اله سلطانی نژاد، “تعیین اندازه اثر کارکردهای اجرایی و سطوح یادگیری خودتنظیمی در پیش بینی اضطراب ریاضی دانش آموزان با اختلال یادگیری ریاضی،” مطالعات ناتوانی، vol. 8، no. - ، pp. 0–0، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/517180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button