مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

853
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آموزش الکترونیک از دیدگاه اساتید غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز: نگرش و چالش ها

صفحات

 صفحه شروع 273 | صفحه پایان 281

چکیده

 زمینه و اهداف کاربرد آموزش الکترونیکی در آموزش پزشکی, به عنوان یکی از مسائل کلیدی توسعه فناوری اطلاعات در شرایط فعلی و به عنوان یک چالش در آینده مطرح است. هدف از این پژوهش, بررسی نگرش دو گروه از اساتیدی که از آموزش الکترونیک استفاده کرده اند و اساتیدی که تجربه استفاده از آموزش الکترونیک را ندارند, به همراه بررسی چالش های به کارگیری آموزش الکترونیک از دیدگاه اساتید می باشد. مواد و روش ها در مطالعه مقطعی که در سال 1396 در دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفت, 86 نفر از اساتید با روش نمونه گیری طبقه-بندی وارد مطالعه شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته در سه بخش, شامل اطلاعات جمعیت شناختی, نگرش و چالش ها بود. پس از تایید روایی با نظر متخصصین, پایایی با آزمون آلفای کرونباخ برابر 0. 76 برآورد شد. نتایج با استفاده از از نرم افزار SPSS 16 و روش های آمار توصیفی و آمار تحلیلی مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها اساتیدی که سابقه استفاده از آموزش الکترونیک داشتند, در مورد استفاده از آموزش الکترونیک 69. 5 درصد دارای نگرش مثبت و 16. 9 درصد دارای نگرش منفی بودند. همچنین, بین نگرش اساتیدی که از آموزش الکترونیکی استفاده کرده بودند و رتبه علمی آنها, رابطه معناداری وجود داشت و در اساتیدی که سابقه استفاده از آموزش الکترونیک نداشتند, ارتباط معنادار بین نگرش با سن و سابقه تدریس آنها به دست آمد. نتیجه گیری با شناسایی اثرات مثبت آموزش الکترونیک مانند کمک به یادگیری, شاید بتوان به نتایج مطلوب تری در ارتقای سطح نگرشی اساتید دانشگاه علوم پزشکی تبریز و سایر دانشگاه های دارای وضعیت مشابه دست یافت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مفتیان، نازیلا، محمدزاده، مریم، و رضایی هاچه سو، پیمان. (1397). آموزش الکترونیک از دیدگاه اساتید غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز: نگرش و چالش ها. تصویر سلامت، 9(4 )، 273-281. SID. https://sid.ir/paper/265217/fa

    Vancouver: کپی

    مفتیان نازیلا، محمدزاده مریم، رضایی هاچه سو پیمان. آموزش الکترونیک از دیدگاه اساتید غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز: نگرش و چالش ها. تصویر سلامت[Internet]. 1397؛9(4 ):273-281. Available from: https://sid.ir/paper/265217/fa

    IEEE: کپی

    نازیلا مفتیان، مریم محمدزاده، و پیمان رضایی هاچه سو، “آموزش الکترونیک از دیدگاه اساتید غیربالینی دانشگاه علوم پزشکی تبریز: نگرش و چالش ها،” تصویر سلامت، vol. 9، no. 4 ، pp. 273–281، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/265217/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button