مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

642
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه درباره آموزش الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 31

چکیده

 مقدمه: آموزش الکترونیکی موجب افزایش کارایی فرآیند آموزش می شود اما گسترش موثر آن بدون توجه به نگرش کاربران موفقیت آمیز نخواهد بود. طرز نگرش کاربر در نحوه به کارگیری آموزش الکترونیکی از عوامل بسیار موثر در به کارگیری و استفاده از آن ها محسوب می شود. هدف از این مطالعه بررسی نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در خصوص استفاده از آموزش الکترونیکی بود.مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی مقطعی با روش نمونه گیری طبقه بندی با انتساب متناسب در دانشکده ها و تصادفی ساده میان اعضای هیات علمی انجام شد. ابزار جمع آوری داده پرسشنامه محقق ساز مبتنی بر مطالعات مشابه در دو قسمت شامل یازده سوال زمینه ای و دوازده گویه نگرش بود که روایی آن با بهره گیری از نظرات متخصصین و پایایی آن با آزمون آلفای کرونباخ برابر 0.73 برآورد شد. پرسشنامه به صورت خود ایفا توسط اعضای هیات علمی تکمیل شد. داده ها به وسیله نرم افزار آماری SPSS نسخه 21 و آزمون های تی تست مستقل و تحلیل واریانس یک طرفه در سطح معناداری 0.05 تحلیل شد.نتایج: حداکثر نمره کسب شده توسط اعضای هیات علمی 47.23 درصد از نمره کل بود. به ترتیب سه گویه صرفه جویی در زمان دانشجو, حل بسیاری از مشکلات تدریس و صرفه جویی در زمان استاد, میانگین نمره بالاتری را کسب کردند. تنها اعضای هیات علمی دارای سابقه آموزش در خصوص یادگیری الکترونیکی از نگرش مناسب تری برخوردار بودند (p=0.003).نتیجه گیری: سطح نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه مناسب نبود و برای بهبود آن کارگاه هایی در قالب توانمندسازی اعضای هیات علمی در زمینه آموزش الکترونیکی توسط مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی با تمرکز بر نتایج مطالعه حاضر پیشنهاد می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، سیدنصراله، عطایی، ماری، احمدی جویباری، تورج، میرزایی علویجه، مهدی، جلیلیان، فرزاد، کرمی متین، بهزاد، و آقایی، عباس. (1394). نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه درباره آموزش الکترونیکی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، 6(1)، 25-31. SID. https://sid.ir/paper/249908/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی سیدنصراله، عطایی ماری، احمدی جویباری تورج، میرزایی علویجه مهدی، جلیلیان فرزاد، کرمی متین بهزاد، آقایی عباس. نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه درباره آموزش الکترونیکی. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)[Internet]. 1394؛6(1):25-31. Available from: https://sid.ir/paper/249908/fa

    IEEE: کپی

    سیدنصراله حسینی، ماری عطایی، تورج احمدی جویباری، مهدی میرزایی علویجه، فرزاد جلیلیان، بهزاد کرمی متین، و عباس آقایی، “نگرش اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه درباره آموزش الکترونیکی،” مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS)، vol. 6، no. 1، pp. 25–31، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/249908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button