مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

594
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر تداعی کننده ها بر ارزش ویژه برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 47

چکیده

 تداعیات برند, کیفیت مورد نظر برند را به ماهیتی شناخته شده پیوند می دهند. تداعیات برند خصوصیاتی از برند هستند که ذکر نام آن برند, در ذهن مشتری نقش می بندند. این تداعیات معانی ضمنی و صریحی هستند که مشتری را با نام یک برند خاص پیوند می دهد یا همراه می کند بنابراین هدف اصلی در این مطالعه را بررسی تأثیر تداعی کننده ها بر ارزش ویژه برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران قرار دادیم. این پژوهش بر مبنای هدف, کاربردی است که از حیث شیوه اجراء, توصیفی-پیمایشی بود. محدوده مطالعاتی پژوهش, هواداران باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران در استادیوم های آزادی تهران, امام رضا (ع) مشهد, یادگار امام (ره) تبریز, نقش جهان اصفهان, غدیر اهواز بر روی باشگاه های فوتبال با توزیع جغرافیایی (منطقه ای) در لیگ برتر 97-96 انجام شد و با پیش بینی احتمال ریزش نمونه ها پرسشنامه بین 500 نفر از هوادارن تیم های لیگ برتر حاضر در محل مسابقه به صورت حضوری و با روش سهمیه ای – غیر احتمالی (Convenient Sampling) توزیع گردید که در نهایت 404 پرسشنامه قابل استفاده برگشت داده شد. ابزار اندازه گیری, پرسشنامه محقق ساخته, شامل 48 سؤال بود, که روایی صوری و محتوایی آن توسط اساتید مدیریت ورزشی و اقتصاد تأیید شد, و آلفای کرونباخ آن 927/0 به دست آمد. برای تحلیل نیز از نرم افزار SPSS v22 و نرم افزار Smart-PLS استفاده شده است. یافته های این تحقیق حاکی از آن است که آگاهی از برند (تداعی کننده های برند) بر انتخاب برند و تمایل به تغییر برند منتخب مؤثر است و به سازمان ها و تیم های ورزشی در کسب درآمد از طریق فروش بلیط و محصولات کمک شایانی می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانی آسیابر، مجتبی، نادری نسب، مهدی، و راه چمنی، احمد. (1397). تأثیر تداعی کننده ها بر ارزش ویژه برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت بازاریابی، 13(41 )، 33-47. SID. https://sid.ir/paper/218834/fa

    Vancouver: کپی

    قربانی آسیابر مجتبی، نادری نسب مهدی، راه چمنی احمد. تأثیر تداعی کننده ها بر ارزش ویژه برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران. مدیریت بازاریابی[Internet]. 1397؛13(41 ):33-47. Available from: https://sid.ir/paper/218834/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی قربانی آسیابر، مهدی نادری نسب، و احمد راه چمنی، “تأثیر تداعی کننده ها بر ارزش ویژه برند باشگاه های لیگ برتر فوتبال ایران،” مدیریت بازاریابی، vol. 13، no. 41 ، pp. 33–47، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/218834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button