مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,238
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

803
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر کیفیت خدمات بر رضایت مندی و وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه های خصوصی: ارائه ی مدل

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 56

چکیده

 هدف پژوهش حاضر ارائه ی مدل اثر کیفیت خدمات بر رضایت مندی, وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه های خصوصی است. پژوهش حاضر از نوع تحقیق کاربردی و از نظر استراتژی توصیفی و از نظر اجرا پیمایشی است, ضمن اینکه جمع آوری اطلاعات به روش میدانی و از طریق ابزار پرسشنامه انجام گرفت. جامعه ی آماری کلیه ی مشتریان باشگاه های خصوصی اصفهان (5 سال سابقه ی عضویت) در سال 1395 به تعداد 750 نفر بودند. با استناد به فرمول کوکران 254 نفر به عنوان نمونه ی آماری انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های کیفیت خدمات (محمودی, 1394), رضایت مندی مشتریان (ملک اخلاق, 1389) و ارتقای جایگاه استراتژیک برند (قوامی, 1394) استفاده شد. پس از تأیید روایی صوری و محتوایی پرسشنامه ها توسط متخصصان, پایایی از طریق آلفای کرونباخ به ترتیب 0/90, 0/91, 0/92 محاسبه شد. برای تجزیه وتحلیل یافته ها از روش تحلیل مسیر معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که کیفیت خدمات بر رضایت مندی و وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند تأثیر دارد. اجرای مدل های اندازه گیری تأثیر استراتژی های کیفیت خدمات بر رضایت مندی, وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه های خصوصی نشان دهنده ی برازش بالا و تأیید مدل مفهومی پژوهش است. ازاین رو پیشنهاد می شود مدیران باشگاه ها رویکرد ارائه ی خدمات را متناسب با علایق و خواسته های مشتریان به منظور ارتقای جایگاه برند در بازار رقابتی مدنظر قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، رسول، و حدادی، سوسن. (1396). اثر کیفیت خدمات بر رضایت مندی و وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه های خصوصی: ارائه ی مدل. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 5(17 )، 45-56. SID. https://sid.ir/paper/266784/fa

    Vancouver: کپی

    نظری رسول، حدادی سوسن. اثر کیفیت خدمات بر رضایت مندی و وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه های خصوصی: ارائه ی مدل. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1396؛5(17 ):45-56. Available from: https://sid.ir/paper/266784/fa

    IEEE: کپی

    رسول نظری، و سوسن حدادی، “اثر کیفیت خدمات بر رضایت مندی و وفاداری مشتریان و ارتقای جایگاه استراتژیک برند باشگاه های خصوصی: ارائه ی مدل،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 5، no. 17 ، pp. 45–56، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266784/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button