مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,041
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

989
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اثر ارزش ویژه ی برند، تصویر برند و تعهد هوادار بر برندسازی بین المللی باشگاه های برتر فوتبال کشور

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر تبیین اثر ارزش ویژه ی برند, تصویر برند و تعهد هوادار بر برندسازی بین المللی باشگاه های برتر فوتبال کشور است. این پژوهش از نظر نتیجه و هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر راهبرد پژوهشی, از نوع تحقیقات توصیفی-همبستگی است که بهصورت میدانی اجرا شد. هواداران چهار باشگاه (استقلال, پرسپولیس, سپاهان و ذوب آهن) در سال 96-1395 به عنوان جامعه ی آماری پژوهش انتخاب شدند؛ بر اساس حجم منطقی نمونه ی مورد نیاز در روش مدل یابی معادلات ساختاری, حجم نمونه 810 نفر تعیین شد. ابزار اندازه گیری پژوهش پرسشنامه ی محققساخته با 41 گویه در مقیاس 5 مرتبه ای لیکرت بود. روایی محتوای کل پرسشنامه توسط 15 نفر از استادان تأیید شد و برای اندازه گیری روایی همگرا از ضریب AVE و پایایی از ضریب آلفای کرونباخ و ضریب CR استفاده شد که دارای روایی و پایایی بالایی بود. برای تحلیل داده ها از نرمافزار SPSS و AMOS استفاده شد. داده های تحقیق براساس مدل معادلات ساختاری بررسی شد. (GFI) برابر 0/94 نشاندهنده ی برازش مطلوب و تأیید مدل پژوهش است. براساس نتایج می توان گفت متغیر ارزش ویژه ی برند و زیر معیارهایش بر روی تصویر برند, تصویر برند بر روی تعهد هواداران و تعهد هواداران بر برندسازی باشگاه های فوتبال کشورمان تأثیر مثبت و معناداری دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رجب زاده، رضا، طالب پور، مهدی، حدادیان، علیرضا، و جباری نوقابی، مهدی. (1397). تبیین اثر ارزش ویژه ی برند, تصویر برند و تعهد هوادار بر برندسازی بین المللی باشگاه های برتر فوتبال کشور. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 6(21 )، 21-33. SID. https://sid.ir/paper/266790/fa

    Vancouver: کپی

    رجب زاده رضا، طالب پور مهدی، حدادیان علیرضا، جباری نوقابی مهدی. تبیین اثر ارزش ویژه ی برند, تصویر برند و تعهد هوادار بر برندسازی بین المللی باشگاه های برتر فوتبال کشور. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1397؛6(21 ):21-33. Available from: https://sid.ir/paper/266790/fa

    IEEE: کپی

    رضا رجب زاده، مهدی طالب پور، علیرضا حدادیان، و مهدی جباری نوقابی، “تبیین اثر ارزش ویژه ی برند, تصویر برند و تعهد هوادار بر برندسازی بین المللی باشگاه های برتر فوتبال کشور،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 6، no. 21 ، pp. 21–33، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/266790/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button