مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

945
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

780
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل شکل گیری ابعاد هواخواهی برند، مبتنی بر تئوری های هویت-مشتری و ارتباط مشتری-برند

صفحات

 صفحه شروع 13 | صفحه پایان 39

چکیده

هواخواهی برند, به طور فزاینده به عنوان رابطه غایی مشتری و برند در نظر گرفته می شود. پژوهش ها در حوزه هواخواهی برند بسیار محدود است و بیش تر مطالعات, هواخواهی برند را به عنوان یک متغیر تک بُعدی دیده اند؛ در حالی که مبتنی بر تناقضات موجود در مطالعات پیشین, مشخص می شود که هواخواهی برند, پدیده پیچیده ای است که دارای اجزای متمایز با ارتباطات درونی است؛ به طوری که هر جزء از آن, ارتباطات متفاوتی با دیگر متغیرها دارند. در پژوهش حاضر, بر اساس تئوری عشق اشتنبرگ و مطالعه سوئیم برگ, رویکرد دوگانه ای را به منظور مفهوم سازی سازه هواخواهی برند به کار بردیم و دو بُعد هواخواهی هماهنگ برند و هواخواهی وسواسی برند را در نظر گرفتیم. همچنین از آنجایی که مطالعات گذشته در معرفی پیشران های هواخواهی نگاهی تک بُعدی داشته, در پژوهش حاضر سعی شد تا با تلفیق دو دیدگاه هویت-مشتری و ارتباط برند-مشتری به معرفی پیشران های هواخواهی برند پرداخته شود. بر این اساس, مدل پژوهش معرفی و مورد آزمون قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی؛ و از نظر روش, توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش, دانشجویان دانشگاه های تهران است و نمونه گیری به روش تصادفی ساده انجام شده است. آزمون مدل با استفاده از مدل یابی معادلات ساختاری انجام شده و نتایج آماری, مدل و برازش آن را تایید نموده اند. نتایج حاصل از تئوری هویت برند-مشتری نشان می دهد که مشتریانی که برندها را در رشد تدریجی هویتشان موثر می دانند, به طور فزاینده ای هواخواهی هماهنگ یا وسواسی خود نسبت به برند را افزایش می دهند. نتایج حاصل از تئوری ارتباط برند-مشتری نیز نشان می دهد که شناخت مبتنی بر برند, اثر بیش تری بر بُعد هواخواهی وسواس گونه برند دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدامی، سهیلا، و اصانلو، بهاره. (1395). طراحی مدل شکل گیری ابعاد هواخواهی برند, مبتنی بر تئوری های هویت-مشتری و ارتباط مشتری-برند. مدیریت برند، 4(8 )، 13-39. SID. https://sid.ir/paper/267509/fa

    Vancouver: کپی

    خدامی سهیلا، اصانلو بهاره. طراحی مدل شکل گیری ابعاد هواخواهی برند, مبتنی بر تئوری های هویت-مشتری و ارتباط مشتری-برند. مدیریت برند[Internet]. 1395؛4(8 ):13-39. Available from: https://sid.ir/paper/267509/fa

    IEEE: کپی

    سهیلا خدامی، و بهاره اصانلو، “طراحی مدل شکل گیری ابعاد هواخواهی برند, مبتنی بر تئوری های هویت-مشتری و ارتباط مشتری-برند،” مدیریت برند، vol. 4، no. 8 ، pp. 13–39، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267509/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button