Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

814
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

641
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیشایند های ارزش ویژه برند شرکتی، در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، با استفاده از نظریه داده بنیاد

صفحات

 صفحه شروع 11 | صفحه پایان 48

چکیده

 برند شرکتی و ارزش ویژه آن به عنوان باارزش ترین دارایی ناملموس هر شرکت, به دلیل مزیت های فوق العاده ای که ایجاد می کند, نقش مهمی در موفقیت شرکت ها و برقراری ارتباط موثر با مشتری شرکتی دارد. در این مطالعه با استفاده از نظریه پردازی داده بنیاد, شرایط زمینه ای و مداخله گر اثرگذار بر ارزش ویژه برند در بازارهای شرکتی فناوری اطلاعات و ارتباطاتِ ایران شناسایی و تبیین گردید. بدین منظور, داده ها از طریق مصاحبه های عمیق نیمه ساختاریافته با خبرگان بازاریابی شرکتی این حوزه گردآوری شد. نمونه گیری به روش نظری انجام شد و پس از 23 مصاحبه, کفایت نظری حاصل گردید. تجزیه وتحلیل و کدگذاری داده ها بر مبنای الگوی نظریه پردازی داده بنیاد طی سه مرحله کدگذاری باز, گزینشی و محوری نشان داد که شرایط زمینه ای اثرگذار بر ارزش ویژه برند شرکتی این حوزه, دربرگیرنده یک بُعد محیطی بازار؛ و چهار بُعدکلان شامل: شرایط سیاسی, اقتصادی, اجتماعی و تکنولوژیک است. علاوه بر این, شرایط مداخله گر اثرگذار بر ارزش ویژه برند شرکتی این حوزه, دربرگیرنده ی دو بُعد مشتری شرکتی شامل: پروفایل مشتری و معیارهای ارزیابی خرید شرکتی؛ و سه بُعد شرکتی شامل: نگرش مدیریت, پروفایل خرید شرکتی و نگرش واحد فروش سازمانی است. در این پژوهش برای سنجش قابلیت اعتبار, از شاخص های تناسب و کاربردی بودن استفاده شد و اعتبار درونی مدل, با آزمون دوجمله ای بررسی و تایید گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدی زاده، محمدرضا، غدیری، علیرضا، قرچه، منیژه، و بازرگان، کاوه. (1395). پیشایند های ارزش ویژه برند شرکتی, در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران, با استفاده از نظریه داده بنیاد. مدیریت برند، 4(7 )، 11-48. SID. https://sid.ir/paper/267532/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدی زاده محمدرضا، غدیری علیرضا، قرچه منیژه، بازرگان کاوه. پیشایند های ارزش ویژه برند شرکتی, در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران, با استفاده از نظریه داده بنیاد. مدیریت برند[Internet]. 1395؛4(7 ):11-48. Available from: https://sid.ir/paper/267532/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا حمیدی زاده، علیرضا غدیری، منیژه قرچه، و کاوه بازرگان، “پیشایند های ارزش ویژه برند شرکتی, در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران, با استفاده از نظریه داده بنیاد،” مدیریت برند، vol. 4، no. 7 ، pp. 11–48، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267532/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا