مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

357
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل ساختاری استراتژی های خلق ارزش برند مقصد گردشگری یزد

صفحات

 صفحه شروع 172 | صفحه پایان 209

چکیده

 ارزش آفرینی برای مقصد اهرمی است که انتخاب را برای مقاصد رقم میزند. با توجه به اهمیت موضوع فوق, در پژوهش حاضربه بررسی مدل های موجود در خصوص برند سازی, مدیریت برند, توسعه برند و دوباره سازی برند در صنعت گردشگری پرداخته شد. در ابتدا با روش تحلیل محتوی حدود 50 مدل مورد بررسی قرار گرفت. پس از استخراج سازه ها, با روش تئوری داده بنیاد مفاهیم و بعد مقوله بندی آنها صورت گرفت که در نهایت مدل پاردایمی شامل 5 محور اصلی: علل (شرایط علی), بستر(شرایط اختصاصی) لازم, راهبرد های (کنش و واکنش) خلق ارزش برند مقاصد, مقوله های مداخله گر (شرایط عمومی), پیامدهای حاصل از راهبرهای خلق ارزش برند مقاصد استخراج شد. در ادامه استراتژی های مستخرج از مدل در شهر یزد با روش معادلات ساختاری مورد بررسی قرار گرفت. جامعه آماری شامل تمامی دانشجویان, اساتید و خبرگان در حوزه برند مقصد یزد است که به دلیل بزرگ بودن جامعه آماری و عدم دسترسی به همه با استفاده از روش نمونه گیری غیر تصادفی در دسترس حدود 385 پرسشنامه توزیع گردیدکه ازروش آلفای کرونباخ برای سنجش پایایی وروش روایی صوری برای بررسی روایی پرسشنامه استفاده گردیدو در ادامه با استفاده از روش معادلات ساختاری مدل مورد بررسی قرار گرفت که نتایج حاصل از آزمون بیانگر تایید تمامی فرضیه ها و شاخص های نیکویی برازش مدل حاکی از مناسب و سازگار بودن مدل با داده های به دست آمده بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانیان، منوچهر، آقایی، محمد، و واحدی، الهام. (1398). تحلیل ساختاری استراتژی های خلق ارزش برند مقصد گردشگری یزد. گردشگری و توسعه، 8(1 )، 172-209. SID. https://sid.ir/paper/370585/fa

    Vancouver: کپی

    جهانیان منوچهر، آقایی محمد، واحدی الهام. تحلیل ساختاری استراتژی های خلق ارزش برند مقصد گردشگری یزد. گردشگری و توسعه[Internet]. 1398؛8(1 ):172-209. Available from: https://sid.ir/paper/370585/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر جهانیان، محمد آقایی، و الهام واحدی، “تحلیل ساختاری استراتژی های خلق ارزش برند مقصد گردشگری یزد،” گردشگری و توسعه، vol. 8، no. 1 ، pp. 172–209، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370585/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button