مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

428
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

614
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مندی بیماران بستری در بخش اورولوژی بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در نیمه ی اول و دوم سال 1392

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 22

چکیده

 زمینه و هدف: مطالعه ی حاضر با هدف بررسی رضایتمندی بیماران بستری در بخش اورولوژی از خدمات ارائه شده و مقایسه ی آن با رضایت بیماران در سایر بخشهای بستری در بیمارستان شهید بهشتی همدان در سال 92 انجام شد. از آنجا که رضایتمندی فرآیندی چندعاملی است, مسئولین بیمارستانها به منظور ارتقای رضایت مندی باید به نظرات بیماران توجه کرده و دورههای آموزشی لازم را برای کارکنان خدمات سلامت برگزار کنند. مواد و روش ها: در این تحقیقِ توصیفی تعداد 531 بیمار بستری با روش نمونهگیری سهمیهای در نیمه ی اول و نیمه ی دوم سال انتخاب شدند. جمعآوری اطلاعات با پرسش نامه انجام شد. آنالیز اطلاعات براساس روش کی اسکوار تست و ضریب همبستگی اسپیرمن و توصیف آماری با نرم افزار SPSS نسخه 16 و اکسل بهعمل آمد. یافته ها: رضایت کلی در نیمه ی اول سال 71/6 و در نیمه ی دوم سال 69/8 بود. حداکثر میزان رضایت مندی برای زمان خدمات پزشکی و حداکثر میزان نارضایتی برای آموزش به بیماران بود. رضایتمندی در بخش اورولوژی در نیمه ی اول سال 68/8 و در نیمه ی دوم سال 67/8 درصد بود. نتایج نشان از این داشت که نمره ی رضایت مندی در بخش اورولوژی هم در نیمه ی اول سال و هم در نیمه ی دوم سال از متوسط رضایت مندی کلی بیمارستان پایینتر بود. ارتباط آماری بین رضایت مندی کامل بیمار و سن و جنس او وجود نداشت ولی بین رضایت مندی و سواد بیمار, ارتباط وجود داشت. نتیجه گیری: استفاده از نظرهای بیماران برای بالابردن سطح خدمات پزشکی و بهبود وضعیت هتلینگ بیمارستانها برای افزایش رضایت مندی بسیار مهم است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ذوالحواریه، سیدمحمد، رضایی، محمود، و رسولی، پریسا. (1396). بررسی رضایت مندی بیماران بستری در بخش اورولوژی بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در نیمه ی اول و دوم سال 1392. تحقیقات در ارولوژی، 2(1 )، 15-22. SID. https://sid.ir/paper/267671/fa

    Vancouver: کپی

    ذوالحواریه سیدمحمد، رضایی محمود، رسولی پریسا. بررسی رضایت مندی بیماران بستری در بخش اورولوژی بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در نیمه ی اول و دوم سال 1392. تحقیقات در ارولوژی[Internet]. 1396؛2(1 ):15-22. Available from: https://sid.ir/paper/267671/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمد ذوالحواریه، محمود رضایی، و پریسا رسولی، “بررسی رضایت مندی بیماران بستری در بخش اورولوژی بیمارستان شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در نیمه ی اول و دوم سال 1392،” تحقیقات در ارولوژی، vol. 2، no. 1 ، pp. 15–22، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/267671/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button