مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

496
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ترتیب فراگیری جهت های زبان فارسی توسط غیرفارسی زبانان

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 133

چکیده

 بنا بر یکی از فرضیه های الگوی نظارت کراشن (1982), فراگیری ساختارهای دستوری زبان دوم نیز, همانند زبان اول, با ترتیب خاصی صورت می گیرد. تحقیقات متعدد انجام شده در این زمینه بیانگر وجود مراحل معینی طی فراگیری برخی ساختارهای دستوری زبان دوم است. در این پژوهش, به بررسی ترتیب فراگیری جهت های زبان فارسی توسط غیرفارسی-زبانان پرداخته شده است. یافتن ترتیب فراگیری این مقوله توسط غیرفارسی زبانان و مقایسه ی آن با الگوی ثبت شده از کودکان فارسی آموز, از جمله ی اهداف پژوهش حاضر است. به علاوه, قیاس عملکرد زنان و مردان فارسی آموز هم در دستور کار پژوهش قرار گرفته است. برای این کار, یک پرسشنامه ی حاوی پانزده جفت جمله ی هم معنی, طراحی و میان فارسی آموزان غیرفارسی زبان در سطوح زبانی مختلف توزیع شده, سپس از آنان درخواست شده است تا بدون توجه به ترتیب دروسِ کتب آموزشی خود, نمونه جملاتی را که زودتر یاد گرفته و از آنها استفاده کرده اند, تعیین نمایند. واکاوی داده-ها نشان داد که تقریباً تمام غیرفارسی زبانان نیز همچون کودکان فارسی آموز, ابتدا جهت معلوم را می آموزند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جاودانی، قدرت. (1397). بررسی ترتیب فراگیری جهت های زبان فارسی توسط غیرفارسی زبانان. علم زبان، 5(7 )، 109-133. SID. https://sid.ir/paper/268716/fa

    Vancouver: کپی

    جاودانی قدرت. بررسی ترتیب فراگیری جهت های زبان فارسی توسط غیرفارسی زبانان. علم زبان[Internet]. 1397؛5(7 ):109-133. Available from: https://sid.ir/paper/268716/fa

    IEEE: کپی

    قدرت جاودانی، “بررسی ترتیب فراگیری جهت های زبان فارسی توسط غیرفارسی زبانان،” علم زبان، vol. 5، no. 7 ، pp. 109–133، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/268716/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button