مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش تعامل آموزشی، رشته ای، حرفه ای، جهانی، محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی

صفحات

 صفحه شروع 201 | صفحه پایان 226

چکیده

رشد هویت مدرسان آموزش زبان دوم/ خارجی در ابعاد مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است و می تواند موجب رشد توانایی های مختلف آن ها در حرفه ی تدریس شود. هدف از انجام این پژوهش بررسی نقش تعامل در مورد مسائل آموزشی, رشته ای, حرفه ای, جهانی, محلی و اجتماعی-فرهنگی بر رشد هویت رشته ای, حرفه ای, جهانی, محلی و اجتماعی-فرهنگی مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان است که برآیند این هویت ها موجب شکل گیری هویت کلی این مدرسان می شود. این پژوهش ماهیتی کاملاً کیفی دارد و اصول روایت شناسی در آن در جهت جمع آوری و واکاوی داده ها به کار رفته است. بر این اساس, دو مدرس آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. این دو مدرس طی جلسات تعاملی در مورد مسائل آموزشی, رشته ای, حرفه ای, جهانی, محلی و اجتماعی-فرهنگیِ رشته ی آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان, با یک متخصص آموزش زبان تعامل داشتند و پس از این جلسات به نگارش روایت هایی از تجربیات خود در مورد این مسائل پرداختند. در تحلیل روایت ها از روش معناشناسی قومی استفاده شد. نتایج به دست آمده نشان داد که تعامل, نقش سازنده ای در رشد هویت مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی-زبانان دارد. همچنین یافته های این پژوهش نشان داد که کیفیت تعاملات, در نظر گرفتن نقش مدرس-پژوهشگر, تقویت قدرت تفکر انتقادی و توجه به انگیزه ی مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان, می تواند در رشد هویت آن ها اثرگذار باشد. از این رو, برنامه های آموزشی مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان بهتر است طوری طراحی شود که رشد هویت آن ها در مسائل مختلف آموزشی اتفاق افتد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میهمی، حسین، اسفندیاری، رجب، و حسینی، فاطمه. (1398). نقش تعامل آموزشی, رشته ای, حرفه ای, جهانی, محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، 8(1 (پیاپی 17) )، 201-226. SID. https://sid.ir/paper/398203/fa

    Vancouver: کپی

    میهمی حسین، اسفندیاری رجب، حسینی فاطمه. نقش تعامل آموزشی, رشته ای, حرفه ای, جهانی, محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان[Internet]. 1398؛8(1 (پیاپی 17) ):201-226. Available from: https://sid.ir/paper/398203/fa

    IEEE: کپی

    حسین میهمی، رجب اسفندیاری، و فاطمه حسینی، “نقش تعامل آموزشی, رشته ای, حرفه ای, جهانی, محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی،” پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، vol. 8، no. 1 (پیاپی 17) ، pp. 201–226، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/398203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button