مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,928
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,749
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برنامه درسی تربیت معلم دوره ابتدایی: ارائه ی الگویی همسو با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 74

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی برنامه درسی تربیت معلم دوره ابتدایی, همسو با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش, با روش پژوهش هنجاری و از طریق تحلیل محتوای کیفی داده ها انجام یافته است. بدین منظور, پیشینه نظری و پژوهشی مبانی برنامه درسی تربیت معلم, با توجه به هدف اصلی پژوهش, متون سند و مبانی نظری تحول بنیادین, مطالعه و مفاهیم مرتبط با تربیت استخراج و مقوله بندی شد. مرحله ی نخست, به تنظیم اصول برنامه درسی تربیت معلم اختصاص داشت. سپس جهت تبیین این اصول برای تربیت معلم دوره ابتدایی با 6 نفر از نویسندگان مبانی نظری تحول بنیادین و سند, و 14 نفر از صاحب نظران تعلیم و تربیت مصاحبه شد. دستاورد این مطالعه و مصاحبه, معرفی 5 اصل است: اصل آزادی خردمندانه, تدریج و تعالی مرتبتی, سندیت و مرجعیت مربیان, کسب شایستگی ها و رویارویی و تجربه. در نهایت, مؤلفه های برنامه درسی تربیت معلم دوره ابتدایی-شامل غایت اصلی, اهداف, محتوا, روش, نقش استاد, ارزشیابی, جو, زمان, مکان و حفظ, ارتقا و بازنگری برنامه-تعیین گردید, سپس بر اساس رویکرد تربیت معلم شایسته, شایستگی های مورد نظر برای تربیت معلم دوره ابتدایی در قالب یک الگو طراحی شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدوی هزاوه، منصوره، ملکی، حسن، مهرمحمدی، محمود، و عباس پور، عباس. (1396). برنامه درسی تربیت معلم دوره ابتدایی: ارائه ی الگویی همسو با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، 1(1 )، 47-74. SID. https://sid.ir/paper/269461/fa

    Vancouver: کپی

    مهدوی هزاوه منصوره، ملکی حسن، مهرمحمدی محمود، عباس پور عباس. برنامه درسی تربیت معلم دوره ابتدایی: ارائه ی الگویی همسو با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش. مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)[Internet]. 1396؛1(1 ):47-74. Available from: https://sid.ir/paper/269461/fa

    IEEE: کپی

    منصوره مهدوی هزاوه، حسن ملکی، محمود مهرمحمدی، و عباس عباس پور، “برنامه درسی تربیت معلم دوره ابتدایی: ارائه ی الگویی همسو با سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش،” مطالعات سیاست گذاری تربیت معلم (پژوهش در تربیت معلم)، vol. 1، no. 1 ، pp. 47–74، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/269461/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button