مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مولفه های کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1099 | صفحه پایان 1115

چکیده

 زمینه و هدف: موفقیت دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در دستیابی به اهداف و انتظارات آموزشی, مستلزم بهبود و تضمین کیفیت آموزش است. تحقیق حاضر با هدف توصیف مولفه های کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی انجام شده است. روش کار: این مطالعه کیفی از نوع توصیفی اکتشافی بوده است. جمع آوری اطلاعات از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختارمند و تحلیل آنها بر اساس تحلیل مضمون انجام گرفته است. شرکت کنندگان کلیدی پژوهش اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بوده است که از بین آنها 18 نفر به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. ابتدا 2 سوال کلی در خصوص مولفه های کیفیت عملکرد آموزشی برای شروع مصاحبه مطرح می شد و بر اساس پاسخ شرکت کنندگان روند مصاحبه هدایت می شد. هر مصاحبه به طور متوسط بین یک ساعت و سی دقیقه تا دو ساعت طول می کشید و مکان انجام, اتاق کار اعضای هیئت علمی بود. مصاحبه ها تا دستیابی به اشباع نظری ادامه داشت. نتایج: ابتدا, تعداد 47 مورد از مضامین پایه استخراج شد. سپس براساس شباهت محتوا با ترکیب و تلخیص آنها به 14 مضمون سازمان دهنده تقلیل یافت. در نهایت این مضمونها, در چهارحیطه(مضامین فراگیر) شامل ارزشیابی آموزشی, برنامه ریزی آموزشی, ویژگیهای آموزشی و راهبردهای آموزشی قرار داده شد. جهت تایید صحت طبقات به دست آمده از نظر 30 نفر از اعضای هیئت علمی استفاده شد. در پایان مدل کیفی این عوامل طراحی گردید. نتیجه گیری: بر اساس تحلیل کیفی, کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی مفهوم چند بعدی است که عملکرد هر بعد با سایر ابعاد مرتبط می باشد و کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی به عملکرد تمامی ابعاد و ارتباط بین مفاهیم آن بستگی درد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    نجفی دولت آباد، شهلا، امیریان زاده، مژگان، زارعی، رضا، و احمدی، عباداله. (1398). بررسی مولفه های کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی: یک مطالعه کیفی. ارمغان دانش، 24(6 (پی در پی 137) )، 1099-1115. SID. https://sid.ir/paper/367476/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی دولت آباد شهلا، امیریان زاده مژگان، زارعی رضا، احمدی عباداله. بررسی مولفه های کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی: یک مطالعه کیفی. ارمغان دانش[Internet]. 1398؛24(6 (پی در پی 137) ):1099-1115. Available from: https://sid.ir/paper/367476/fa

    IEEE: کپی

    شهلا نجفی دولت آباد، مژگان امیریان زاده، رضا زارعی، و عباداله احمدی، “بررسی مولفه های کیفیت عملکرد آموزشی اعضای هیئت علمی: یک مطالعه کیفی،” ارمغان دانش، vol. 24، no. 6 (پی در پی 137) ، pp. 1099–1115، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367476/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button