مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

964
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

540
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی آموزشی دانشکده های پزشکی ایران، راه کاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 42

چکیده

 مقدمه: مقایسه وضعیت دانشگاه ها با یکدیگر وسیله ای برای تحلیل وضعیت موجود در هر قسمت از سیستم آموزشی است و می تواند به صورت الگویی برای برنامه ریزی در دانشگاه استفاده شود. هدف از انجام این مطالعه طراحی معیارهای اندازه گیری و مقایسه ساختار, کارآیی و عملکرد دانشکده های پزشکی ایران و تعیین تفاوت های خدمات آموزشی در این دانشکده ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها در مقایسه با یکدیگر بوده است. ارایه خدمات آموزشی در این مطالعه به کلیه عواملی که در آموزش دانشجو از بدو ورود تا فارغ التحصیلی تاثیرگذار است, اطلاق می شود.روش کار: مجموعه ای شامل 63 معیار و شاخص طراحی شد و به صورت یک نمودار شاخه درختی دسته بندی گردید. سپس وزن این معیارها با روش های جلب توافق آرا, تعیین شد. از هر دانشکده نماینده ای معرفی شد تا پرسش نامه ای که برای جمع آوری اطلاعات طراحی شده بود را تکمیل کند. اطلاعات جمع آوری شده با بازدید از دانشکده ها تکمیل و تصحیح گردید. سپس امتیاز هر دانشکده در هر معیار محاسبه شد. برای آنالیز نهایی نیز از یک نرم افزار کامپیوتری که به همین منظور طراحی شده بود, استفاده گردید.یافته ها: دانشکده پزشکی تهران با امتیاز 67.84 از 100 رتبه اول, دانشکده پزشکی شهید بهشتی با امتیاز65.62  از 100 رتبه دوم و دانشکده پزشکی شیراز با امتیاز 58.24 از 100, رتبه سوم را کسب کردند.نتیجه گیری: با انجام این طرح نقاط قوت و ضعف ارایه خدمات آموزشی در دانشکده های پزشکی مشخص شده و به عنوان الگویی عملی برای اصلاح و ارتقای کمی و کیفی, در اختیار برنامه ریزان و مسوولان قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مجتهدزاده، ریتا، محمدی، آیین، و کریمی، عبداله. (1386). رتبه بندی آموزشی دانشکده های پزشکی ایران, راه کاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 10(3)، 36-42. SID. https://sid.ir/paper/29271/fa

    Vancouver: کپی

    مجتهدزاده ریتا، محمدی آیین، کریمی عبداله. رتبه بندی آموزشی دانشکده های پزشکی ایران, راه کاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1386؛10(3):36-42. Available from: https://sid.ir/paper/29271/fa

    IEEE: کپی

    ریتا مجتهدزاده، آیین محمدی، و عبداله کریمی، “رتبه بندی آموزشی دانشکده های پزشکی ایران, راه کاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 10، no. 3، pp. 36–42، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29271/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا