Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,045
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

520
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رتبه بندی آموزشی دانشکده های ارایه دهنده رشته های کاردانی بهداشت در ایران، راهکاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 23

چکیده

 در دو دهه اخیر, گسترش کمی دانشگاه های علوم پزشکی و افزایش تعداد فارغ التحصیلان این گروه به عنوان در دسترس ترین راه حل سامان دادن به کاستی های نظام بهداشتی و درمانی مد نظر بوده است. در حال حاضر, بهبود کیفیت ارایه خدمات آموزشی در دانشگاه های علوم پزشکی, اهمیت بیشتری یافته و در اولویت قرار گرفته است.هدف از این مطالعه تعیین تفاوت های ارایه خدمات آموزشی در رشته های کاردانی بهداشت شامل بهداشت عمومی با گرایش های مبارزه با بیماری ها و خانواده, بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای در ایران و شناسایی نقاط قوت و ضعف آنها در مقایسه با یکدیگر بوده است.به این منظور, مجموعه ای شامل 47 معیار و شاخص, در قالب یک نمودار شاخه درختی, طراحی شد. سپس وزن این معیارها با روش های جلب توافق آرا تعیین گردید. از هر دانشکده, نماینده ای معرفی شد تا پرسشنامه ای را که برای جمع آوری اطلاعات طراحی شده بود, تکمیل کند. اطلاعات جمع آوری شده با بازدید از دانشکده ها تکمیل و تصحیح گردیدند. سپس امتیاز هر دانشکده در هر معیار محاسبه شد. برای تحلیل نهایی نیز از یک نرم افزار رایانه ای که به همین منظور طراحی شده بود استفاده گردید.در مقطع کاردانی رشته های بهداشت, دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی ایران, با امتیاز 86.53 از 100, رتبه اول, دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی شهید صدوقی یزد با امتیاز 67.87 از 100, رتبه دوم و دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی شیراز با امتیاز 64.44 از 100, رتبه سوم را کسب کردند.با انجام این طرح, نقاط قوت و ضعف ارایه خدمات آموزشی در رشته های بهداشت مشخص شدند و به مثابه الگویی عملی برای اصلاح و ارتقای کمی و کیفی, در اختیار برنامه ریزان و مسوولان قرار گرفت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدی، آیین، مجتهدزاده، ریتا، و فرخ اسلاملو، حمیدرضا. (1387). رتبه بندی آموزشی دانشکده های ارایه دهنده رشته های کاردانی بهداشت در ایران, راهکاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف. پایش، 8(1)، 17-23. SID. https://sid.ir/paper/23490/fa

Vancouver: کپی

محمدی آیین، مجتهدزاده ریتا، فرخ اسلاملو حمیدرضا. رتبه بندی آموزشی دانشکده های ارایه دهنده رشته های کاردانی بهداشت در ایران, راهکاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف. پایش[Internet]. 1387؛8(1):17-23. Available from: https://sid.ir/paper/23490/fa

IEEE: کپی

آیین محمدی، ریتا مجتهدزاده، و حمیدرضا فرخ اسلاملو، “رتبه بندی آموزشی دانشکده های ارایه دهنده رشته های کاردانی بهداشت در ایران, راهکاری برای شناسایی نقاط قوت و ضعف،” پایش، vol. 8، no. 1، pp. 17–23، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/23490/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا