مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک های رهبری مدیران و ارتباط آن با رضایت شغلی کارکنان پرستاری شاغل در مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز

صفحات

 صفحه شروع 20 | صفحه پایان 23

چکیده

 مقدمه: رضایت شغلی کارکنان, یکی از شاخص های اثر بخشی مدیریت و رهبری در سازمان است. لازم است مدیران با اتخاذ سبک رهبری مشارکتی, رضایت شغلی کارکنان پرستاری را افزایش داده و در نهایت باعث افزایش کارآیی, بهره وری و تعهد سازمانی کارکنان شوند تا آنها نیز کیفیت خدمات درمانی ارایه شده به بیمار را افزایش دهند. هدف از این پژوهش, یافتن سبک های رهبری مورد استفاده مدیران و میزان رضایت شغلی کارکنان و پیشنهاد سبک رهبری اثر بخش به مدیران می باشد.روش کار: این پژوهش یک مطالعه همبستگی توصیفی بوده و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بود. حجم نمونه حدود 400 نفر بود و جامعه پژوهش, کلیه کارکنان پرستاری و مدیران شاغل در کلیه مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز در نظر گرفته شد.یافته ها: در رابطه با نوع سبک رهبری مدیران, یافته ها نشان داد که 54 درصد مدیران از مدیریت و رهبری استبدادی خیرخواهانه استفاده می کردند و 72 درصد کارکنان رضایت شغلی نداشتند. همچنین بین میانگین نمره رهبری و میزان رضایت شغلی کارکنان پرستاری با ضریب همبستگی (0.65=r) ارتباط معنی داری وجود داشت (0.001>P).نتیجه گیری: در سازمان هایی که مدیران آنها کارکنان خود را در تصمیمات مربوط به امورات خود مشارکت می دهند و یا اینکه محیط مشاوره ای ایجاد می کنند, میزان رضایت شغلی بالا است. بنابراین به مدیران پرستاری پیشنهاد می شود که کارکنان خود را در تصمیم گیری و هدف گذاری ها, مشارکت داده و محیطی آرام همراه با شور و مشاوره ایجاد کنند تا کارکنان پرستاری رضایت شغلی و تعهد سازمانی بیشتری داشته باشند که در نهایت باعث افزایش کیفیت ارایه خدمات شده و رضایت بیماران بیشتر جلب خواهد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اختری شجاعی، ابراهیم، نظری، علی اکبر، و وحیدی، رضاقلی. (1383). سبک های رهبری مدیران و ارتباط آن با رضایت شغلی کارکنان پرستاری شاغل در مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، 7(4)، 20-23. SID. https://sid.ir/paper/29553/fa

    Vancouver: کپی

    اختری شجاعی ابراهیم، نظری علی اکبر، وحیدی رضاقلی. سبک های رهبری مدیران و ارتباط آن با رضایت شغلی کارکنان پرستاری شاغل در مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز. تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)[Internet]. 1383؛7(4):20-23. Available from: https://sid.ir/paper/29553/fa

    IEEE: کپی

    ابراهیم اختری شجاعی، علی اکبر نظری، و رضاقلی وحیدی، “سبک های رهبری مدیران و ارتباط آن با رضایت شغلی کارکنان پرستاری شاغل در مراکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز،” تحقیقات نظام سلامت حکیم (حکیم)، vol. 7، no. 4، pp. 20–23، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/29553/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button