Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

958
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

684
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر شیوه های مختلف تمرین ذهنی در اکتساب، یادداری و انتقال مهارت حرکتی

صفحات

 صفحه شروع 89 | صفحه پایان 101

چکیده

 هدف از این تحقیق, بررسی و مقایسه تاثیر شیوه های مختلف تمرین ذهنی و فیزیکی در اکتساب, یادداری و انتقال مهارت حرکتی دانش آموزان و روش تحقیق از نوع نیمه تجربی است. به منظور تحقق اهداف تحقیق, 64 دانش آموز پسر مقطع راهنمایی شهر تهران بوده که هیچ گونه سابقه آموزشی در زمینه مهارت ملاک (پرتاب آزاد بسکتبال) نداشتند, به صورت تصادفی انتخاب شده و بر اساس نمرات پیش آزمون و ارزیابی توانایی تصویر ذهنی در 8 گروه 7) گروه تجربی و یک گروه کنترل( 8 نفری همگن سازمان دهی شدند. دانش آموزان پس از توجیه کلی در مورد چگونگی انجام تمرینات مربوط به هر گروه در خصوص مهارت ملاک, تمرینات خود را به مدت 8 هفته, هر هفته 3 جلسه و در هر جلسه 30 تکرار انجام دادند. جمع آوری اطلاعات لازم در خصوص چگونگی وضعیت (پیش آزمون) و پیشرفت (اکتساب, یادداری و انتقال) آزمودنی ها در مهارت ملاک, با استفاده از آزمون پرتاب آزاد بسکتبال ایفرد از نقطه پنالتی صورت گرفته است. نتایج بررسی ها نشان داد که تمام شیوه های تمرینی مورد استفاده در این تحقیق بر اکتساب, یادداری و انتقال مهارت حرکتی آزمودنی ها تاثیر معنی داری داشته است. علاوه بر این, تقدم تصویرسازی در ترکیب با تمرین فیزیکی بیشترین تاثیر را داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمایت طلب، رسول، شیخ، محمود، باقرزاده، فضل اله، و عشایری، حسن. (1385). تحلیلی بر شیوه های مختلف تمرین ذهنی در اکتساب, یادداری و انتقال مهارت حرکتی . حرکت، -(پیاپی 27)، 89-101. SID. https://sid.ir/paper/30280/fa

    Vancouver: کپی

    حمایت طلب رسول، شیخ محمود، باقرزاده فضل اله، عشایری حسن. تحلیلی بر شیوه های مختلف تمرین ذهنی در اکتساب, یادداری و انتقال مهارت حرکتی . حرکت[Internet]. 1385؛-(پیاپی 27):89-101. Available from: https://sid.ir/paper/30280/fa

    IEEE: کپی

    رسول حمایت طلب، محمود شیخ، فضل اله باقرزاده، و حسن عشایری، “تحلیلی بر شیوه های مختلف تمرین ذهنی در اکتساب, یادداری و انتقال مهارت حرکتی ،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 27، pp. 89–101، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30280/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا