مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,232
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

640
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر یاد گیری پنهان و آشکار بر زمان واکنش زنجیره ای

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 40

چکیده

 در تحقیق حاضر تاثیر روشهای یادگیری پنهان و آشکار بر زمان واکنش زنجیره ای مقایسه شد . 66 آزمونی به صورت تصادفی به سه گروه آزمایشی تقسیم شدند. گروه های اول و دوم تکلیف را بدون آگاهی از قواعد موجود در تکلیف (به صورت پنهان) تمرین کردند و گروه دوم علاوه بر تکلیف زمان واکنش زنجیره ای یک تکلیف ثانویه اضافی را همزمان اجرا کردند. به گروه سوم (یادگیری آشکار)از وجود تکرار در بخش میانی تکلیف اطلاعاتی داده شد.تکلیف مورد نظر شامل 21 محرک چهار گزینه ای بود که د ر هر بلوک یک سوم ابتدایی و انتهایی آن شامل الگوهای تصادفی بود و یک سوم میانی همیشه به صورت یک نواخت تکرار می شد. شرکت کننده پس از شرکت در پیش آزمون به مدت پنج روز و در هر روز 20بار بلوک 21 کوششی را تمرین کردند و سپس در آزمون یادداری , مصاحبه و بازشناسی شرکت و پرسشنامه ویژهای را تکمیل کردند. داده ها با روش تحلیل واریانس عامل مرکب تجزیه و تحلیل و مشخص شد که شرکت کنندگان دو گروه پنهان و گروه آشکار به طور کلی د راجرای تکلیف زمان واکنش زنجیره ای در دوره تمرین پیشرفت کردند ولی این پیشرفت برای گروه یادگیری آشکار و کروه یادگیری پنهان با تکلیف ثانویه بهتر از گروه پنهان بدون تکلیف ثانویه بودند ولی تفاوت بین گروه ها از نظر آماری معنی دار نبود. در نتیجه میتوان گفت که د رمهارت های پیچیده یادگیری پنهان حداقل به اندازه یادگیری آشکار د رعملکرد افراد موثر است

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدلی، بهروز، عشایری، حسن، باقرزاده، فضل اله، و فرخی، احمد. (1383). مقایسه تاثیر یاد گیری پنهان و آشکار بر زمان واکنش زنجیره ای . حرکت، -(پیاپی 19)، 23-40. SID. https://sid.ir/paper/30302/fa

    Vancouver: کپی

    عبدلی بهروز، عشایری حسن، باقرزاده فضل اله، فرخی احمد. مقایسه تاثیر یاد گیری پنهان و آشکار بر زمان واکنش زنجیره ای . حرکت[Internet]. 1383؛-(پیاپی 19):23-40. Available from: https://sid.ir/paper/30302/fa

    IEEE: کپی

    بهروز عبدلی، حسن عشایری، فضل اله باقرزاده، و احمد فرخی، “مقایسه تاثیر یاد گیری پنهان و آشکار بر زمان واکنش زنجیره ای ،” حرکت، vol. -، no. پیاپی 19، pp. 23–40، 1383، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/30302/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button