Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,650
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و ساماندهی طرح منتورینگ در دانشکده پزشکی شیراز و تقویت آموزش مبتنی بر دانش عمقی از طریق این طرح

صفحات

 صفحه شروع 228 | صفحه پایان 236

چکیده

 زمینه و هدف: در طرح منتورینگ یک فرد با تجربه و قابل اعتماد (منتور) یک شخص دیگر (منتی) را در تمام زمینه های پیشرفت تحصیلی راهنمایی می کند. هدف از این پژوهش, طراحی, اجرا و ارزشیابی طرح منتورینگ برای دانشجویان پزشکی ورودی های بهمن 93 و پس از آن می باشد.روش بررسی: در طرح منتورینگ از دانشجویان سال بالاتر فیزیوپات و بالینی به عنوان منتور سطح دو و اساتید الگو و مرجع بعنوان منتور سطح عالی و الگو و از تعدادی از اساتید به عنوان منتور پشتیبان استفاده می شود. مراحل طرح منتورینگ شامل موارد زیر می باشد: نیازسنجی و بررسی امکانات, برنامه ریزی, آماده سازی, اجرای کار, ارزشیابییافته ها: در این پژوهش به منظور سنجش میزان رضایتمندی منتورها و منتی ها مصاحبه صورت گرفت. در پایان معدل های دانشجویان ارزیابی شد همچنین نتایج حاصل از نظرسنجی طرح مبتنی بر دانش SBD)) نشان می دهد که میزان افزایش انگیزه برای مطالعه دروس پزشکی, تمایل به ادامه شرکت در جلسات و رضایت کلی دانشجویان بالا می باشد.نتیحه گیری: میزان سازگاری و انگیزه تحصیلی دانشجویانی که وارد فرآیند منتورینگ شدند در مقایسه با سایر دانشجویان تفاوت قابل ملاحظه ای داشت و افراد شرکت کننده سازگاری بیشتری با محیط دانشگاه داشتند یکی از وظایف منتورها در تحقق این هدف معرفی رفرنس های مناسب و آشنا کردن دانشجویان با روش های صحیح مطالعه بوده است. در کل میانگین معدل های دانشجویان منتی بالاتر از غیر منتی بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ضرابی، محمدامین، ایمانیه، محمدهادی، ضرابی، خلیل، مسجدی، منصور، کجوری، جواد، امینی، میترا، غلامپور، هانیه، بی کینه، پریسا، و نشاط آور، راضیه. (1396). طراحی و ساماندهی طرح منتورینگ در دانشکده پزشکی شیراز و تقویت آموزش مبتنی بر دانش عمقی از طریق این طرح. طب و تزکیه، 26(3 )، 228-236. SID. https://sid.ir/paper/34237/fa

Vancouver: کپی

ضرابی محمدامین، ایمانیه محمدهادی، ضرابی خلیل، مسجدی منصور، کجوری جواد، امینی میترا، غلامپور هانیه، بی کینه پریسا، نشاط آور راضیه. طراحی و ساماندهی طرح منتورینگ در دانشکده پزشکی شیراز و تقویت آموزش مبتنی بر دانش عمقی از طریق این طرح. طب و تزکیه[Internet]. 1396؛26(3 ):228-236. Available from: https://sid.ir/paper/34237/fa

IEEE: کپی

محمدامین ضرابی، محمدهادی ایمانیه، خلیل ضرابی، منصور مسجدی، جواد کجوری، میترا امینی، هانیه غلامپور، پریسا بی کینه، و راضیه نشاط آور، “طراحی و ساماندهی طرح منتورینگ در دانشکده پزشکی شیراز و تقویت آموزش مبتنی بر دانش عمقی از طریق این طرح،” طب و تزکیه، vol. 26، no. 3 ، pp. 228–236، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/34237/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا