Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

698
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

633
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مولفه های موثر بر منتورینگ دانشجویی در حوزه آموزش علوم پزشکی-یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 94

چکیده

 مقدمه: منتورینگ دانشجویی تاثیر گرفته از ابعاد متعددی است که برآیند آنها منجر به تربیت هدفمند و با کیفیت دانشجویان و تحویل فارغ التحصیلان موفق به عرصه جامعه به ویژه در حوزه علوم پزشکی است. مطالعه حاضر با هدف تعیین مولفه های موثر بر منتورینگ در زمینه آموزش علوم پزشکی انجام گردید. روش ها: داده های این مطالعه کیفی از طریق انجام16 مورد مصاحبه نیمه ساختاریافته با اساتید منتور هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به دست آمد. به منظور تجزیه و تحلیل مصاحبه ها از روش تحلیل مضمون استفاده شد. یافته ها: طی این مطالعه, 45 مورد مضمون پایه استخراج شد, پس از آن بر اساس کلیت و ترکیب این مضامین, تعداد 19 مضمون سازمان دهنده منتج گردید. در مرحله بعد, 7مضمون فراگیر به دست آمدکه عبارت بودند از: مولفه های انسانی (منتور), مولفه های انسانی (منتی), مولفه های بالینی, مولفه های آموزشی, مولفه های ساختاری, مولفه های اجتماعی و مولفه های پژوهشی. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده از این مطالعه حاکی از آن بودند که مولفه های متعددی در پیاده سازی منتورینگ در عرصه آموزش علوم پزشکی دخالت عمده دارند که به ضرورت توجه هر چه بیشتر مسیولین به این مولفه ها در سطوح مختلف مدیریتی دانشگاه, اشاره و تاکید شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بمبئی رو، فاطمه، زارعی، رضا، امیریان زاده، مژگان، و شهامت، نادر. (1399). مولفه های موثر بر منتورینگ دانشجویی در حوزه آموزش علوم پزشکی-یک مطالعه کیفی. علوم پزشکی صدرا، 9(1 )، 79-94. SID. https://sid.ir/paper/391701/fa

    Vancouver: کپی

    بمبئی رو فاطمه، زارعی رضا، امیریان زاده مژگان، شهامت نادر. مولفه های موثر بر منتورینگ دانشجویی در حوزه آموزش علوم پزشکی-یک مطالعه کیفی. علوم پزشکی صدرا[Internet]. 1399؛9(1 ):79-94. Available from: https://sid.ir/paper/391701/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه بمبئی رو، رضا زارعی، مژگان امیریان زاده، و نادر شهامت، “مولفه های موثر بر منتورینگ دانشجویی در حوزه آموزش علوم پزشکی-یک مطالعه کیفی،” علوم پزشکی صدرا، vol. 9، no. 1 ، pp. 79–94، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/391701/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا