مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,065
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رسانه های گروهی در گرایش مردم به ورزش همگانی با تاکید بر آمادگی جسمانی (مطالعه ی موردی: شهر بابلسر)

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 80

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی نقش رسانه های گروهی(تلویزیون, رادیو و روزنامه) در گرایش مردم به ورزش همگانی با تاکید بر آمادگی جسمانی در شهر بابلسر می باشد. روش تحقیق توصیفی و روش اجرا پیمایشی بود. جامعه آماری تحقیق را کلیه افرادی که به طور منظم و دائم در ایستگاه های ورزش همگانی شهر بابلسر فعالیت می کردند, تشکیل می دادند که به طور تقریبی تعداد 2000 نفر تخمین زده شد و حجم نمونه با روش نمونه گیری خوشه ای 220 نفر انتخاب شد. ابزار اندازه گیری پرسش نامه محقق ساخته ای بود که روایی آن را 6 تن از اساتید مدیریت ورزشی تایید کردند و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ (r=0.88) به دست آمد که نشان از پایا بودن پرسش نامه است. از آمار توصیفی و استنباطی( آزمون های کالموگراف اسمیرنوف, t تک نمونه ای, دو جمله ای و t مستقل) استفاده شد و فرضیه های تحقیق در سطح معناداری 0.05 مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج تحقیق نشان داد رسانه های گروهی در گرایش مردم به ورزش همگانی تاثیر دارد ولی این تاثیر در حد مطلوب نمی باشد. به طوری که در بیشتر متغیرها میانگین پاسخ های افراد پایین تر از حد متوسط بود. همچنین نتایج نشان داد که میزان این تاثیر در زنان و مردان متفاوت است به گونه ای که نقش رسانه ها در گرایش زنان به ورزش همگانی بیشتر بوده است. با توجه به ظرفیت بالای رسانه ها در کشور می توان با برنامه ریزی درست در تلویزیون, رادیو و روزنامه ها گرایش مردم به ورزش همگانی را در کشور افزایش داد که در نهایت به سلامتی بیشتر عموم مردم منجر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوی، محمدحسین، دوستی، مرتضی، و قاسمی سیانی، مجتبی. (1394). نقش رسانه های گروهی در گرایش مردم به ورزش همگانی با تاکید بر آمادگی جسمانی (مطالعه ی موردی: شهر بابلسر). پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، 4(1 (پیاپی 13))، 71-80. SID. https://sid.ir/paper/355970/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی محمدحسین، دوستی مرتضی، قاسمی سیانی مجتبی. نقش رسانه های گروهی در گرایش مردم به ورزش همگانی با تاکید بر آمادگی جسمانی (مطالعه ی موردی: شهر بابلسر). پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی[Internet]. 1394؛4(1 (پیاپی 13)):71-80. Available from: https://sid.ir/paper/355970/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین رضوی، مرتضی دوستی، و مجتبی قاسمی سیانی، “نقش رسانه های گروهی در گرایش مردم به ورزش همگانی با تاکید بر آمادگی جسمانی (مطالعه ی موردی: شهر بابلسر)،” پژوهش های کاربردی در مدیریت ورزشی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 71–80، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/355970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا