مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

613
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر آموزش شبیه سازی ویدیوئی و سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس در زمینه معاینه قلب و ریه در دانشجویان مامایی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 32

چکیده

 مقدمه: دانشجویان مامایی باید علاوه بر تامین سلامت مادر, سلامت جنین را نیز در نظر داشته باشند. بنابراین این مطالعه با هدف مقایسه تاثیر آموزش شبیه سازی ویدئویی و سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس در زمینه معاینه قلب و ریه در دانشجویان مامایی انجام گرفت.روش کار: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که در آن 28 دانشجوی مامایی شرکت داشته و به طور تصادفی در دو گروه ویدئو و سخنرانی قرار گرفتند. ابزار گرد آوری داده ها پرسشنامه سه بخشی اطلاعات دموگرافیک, دانش و اعتماد به نفس بود. اطلاعات قبل و بعد از دو شیوه آموزش جمع آوری و با استفاده از نرم افزار SPSS 19 و آزمون های تی تست, تی زوجی مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.یافته ها: میانگین (انحراف معیار) نمره دانش و اعتماد به نفس قبل و بعد از مداخله بین گروه ویدئو و سخنرانی از لحاظ آماری اختلاف معنی دار مشاهد شد (p<0.0001). همچنین نمرات دانش و اعتماد به نفس در گروه ویدئو به ترتیب با میانگین (انحراف معیار) 9 (±1.24) و 26.14 (±3.32) بیشتر از سخنرانی 5.78 (±0.75) و 15.57 (±4.11) بوده است و این اختلاف از نظر آماری معنی دار بوده است.نتیجه گیری: براساس یافته های این مطالعه استفاده از روش های شبیه سازی مانند آموزش ویدئویی می تواند در افزایش دانش و اعتماد به نفس دانشجویان در زمینه ارزیابی قلب و ریه موثر باشد؛ بنابراین می توان از روش ویدئویی به عنوان روش جایگزین و روش تکمیلی برای ارتقای یادگیری دانشجویان و رسیدن آنها به سطح تسلط استفاده کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حیدرزاده، اعظم، عزیززاده فروزی، منصوره، و میرزایی، طیبه. (1394). مقایسه تاثیر آموزش شبیه سازی ویدیوئی و سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس در زمینه معاینه قلب و ریه در دانشجویان مامایی. توسعه آموزش در علوم پزشکی، 8(20)، 25-32. SID. https://sid.ir/paper/356079/fa

    Vancouver: کپی

    حیدرزاده اعظم، عزیززاده فروزی منصوره، میرزایی طیبه. مقایسه تاثیر آموزش شبیه سازی ویدیوئی و سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس در زمینه معاینه قلب و ریه در دانشجویان مامایی. توسعه آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1394؛8(20):25-32. Available from: https://sid.ir/paper/356079/fa

    IEEE: کپی

    اعظم حیدرزاده، منصوره عزیززاده فروزی، و طیبه میرزایی، “مقایسه تاثیر آموزش شبیه سازی ویدیوئی و سخنرانی بر دانش و اعتماد به نفس در زمینه معاینه قلب و ریه در دانشجویان مامایی،” توسعه آموزش در علوم پزشکی، vol. 8، no. 20، pp. 25–32، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356079/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button