مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,616
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

940
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه درک اجتماعی و ابعاد آن در دانش آموزان با و بدون اختلال شنوایی

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 105

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر مقایسه درک اجتماعی و ابعاد آن در دانش آموزان با و بدون اختلال شنوایی شهر شیراز بود. در این پژوه پژوهش تعداد 160 نفر (80 نفر با اختلالات شنوایی) و (80 نفربدون اختلال شنوایی) مورد بررسی قرار گرفتند. آزمودنی های موردبررسی شامل دو گروه از دانش آموزان با اختلال شنوایی (40 پسر و 40 دختر) و دو گروه از دانش آموزان بدون اختلال شنوایی (40 پسر و 40 دختر) بودند که از بین دانش آموزان دو مرکز ناشنوایی, دانش آموزان با اختلال شنوایی به صورت تصادفی ساده و در انتخاب دانش آموزان بدون اختلال شنوایی از روش نمونه برداری چند مرحله ای استفاده شد. ابزار مورد استفاده مقیاس درک اجتماعی بوزاکی (2000) (a=0.81) بود. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روشهای آماری تحلیل واریانس یک طرفه و دو طرفه و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان داد بین دانش آموزان دختر و پسر در نمره کل مقیاس درک اجتماعی و ابعاد آن تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین نتایج نشان داد که تفاوت معناداری بین دو گروه با اختلال شنوایی و بدون اختلال شنوایی در نمره کل مقیاس درک اجتماعی و ابعاد آن وجود دارد (P<0.001) .

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جاهدیان پور، فهیمه، البرزی، شهلا، و هارون رشیدی، همایون. (1388). مقایسه درک اجتماعی و ابعاد آن در دانش آموزان با و بدون اختلال شنوایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 11(39)، 79-105. SID. https://sid.ir/paper/356425/fa

    Vancouver: کپی

    جاهدیان پور فهیمه، البرزی شهلا، هارون رشیدی همایون. مقایسه درک اجتماعی و ابعاد آن در دانش آموزان با و بدون اختلال شنوایی. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1388؛11(39):79-105. Available from: https://sid.ir/paper/356425/fa

    IEEE: کپی

    فهیمه جاهدیان پور، شهلا البرزی، و همایون هارون رشیدی، “مقایسه درک اجتماعی و ابعاد آن در دانش آموزان با و بدون اختلال شنوایی،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 11، no. 39، pp. 79–105، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/356425/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا