مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تقویت فراشناختی با استفاده از شیوه انتقادی در استراتژیهای یادگیری مبتنی بر خود تنظیمی

صفحات

 صفحه شروع 65 | صفحه پایان 65

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 مقدمه و هدف: یکی از دغدغه های مهم پرستاری عبارت از نحوه عملکرد پرستاران تازه فارغ التحصیل در حیطه عمل است. برای تامین پاسخ به این نگرانی، استفاده از استراتژیهای تفکر انتقادی در آموزش و عمل پرستاری با استفاده از شیوه یادگیری خود تنظیمی پیشنهاد شده است.مرور مطالعات: استراتژی فکر انتقادی موجب تقویت «فراشناختی» در فراگیران می شود. فراشناختی عبارت از یک حالت ایجاد «ارتباط با خود» در زمینه شناخت نیازمندیهای حرفه ای قبل، حین و بعد از پرداختن به یک وظیفه و مسوولیت خاص است. فراشناختی زمینه ساز تفکر تاویل گرایانه در موقعیتهای پیچیده شده و در حالتهای سردرگم کننده موجب افزایش اعتماد به نفس، بسط پایه دانش و دانش تجربه شده گشته و زمینه ساز قدرت تصمیم گیری سریع برای موقعیتها می گردد. شیوه خود تنظیمی در یادگیری نیز باعث تقویت فراشناختی، انگیزش و رفتار خروجی یادگیری در فراگیر می شود. بطور کلی تمرین خود تنظیمی منجر به توسعه خود، کاهش کشمکش و تناقضات درونی در پرستاران فارغ التحصیل شده و کارآمدی و قدرت تصمیم گیری آنها در موقعیتهای بالینی پیچیده را مورد تقویت قرار می دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چراغی، محمدعلی. (1382). تقویت فراشناختی با استفاده از شیوه انتقادی در استراتژیهای یادگیری مبتنی بر خود تنظیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، 3((ویژه نامه 10))، 65-65. SID. https://sid.ir/paper/357146/fa

    Vancouver: کپی

    چراغی محمدعلی. تقویت فراشناختی با استفاده از شیوه انتقادی در استراتژیهای یادگیری مبتنی بر خود تنظیمی. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی[Internet]. 1382؛3((ویژه نامه 10)):65-65. Available from: https://sid.ir/paper/357146/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی چراغی، “تقویت فراشناختی با استفاده از شیوه انتقادی در استراتژیهای یادگیری مبتنی بر خود تنظیمی،” مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، vol. 3، no. (ویژه نامه 10)، pp. 65–65، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/357146/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button